به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی مد و لباس؛ مرادخانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: همکاران بنیاد ملی مد و لباس در چند سال گذشته زحمات بسیاری کشیده‌اند و کارهای خوبی را در این حوزه انجام داده‌اند که باید با مرور و بررسی این فعالیت‌ها بتوانیم نواقص و ضعف‌ها را شناسایی کرده و رفع کنیم.

وی ادامه داد: لباس نماد فرهنگی است و مردم با نوع لباس خود می‌توانند چشم‌اندازهایشان را به نمایش گذارند و از این منظر باید با نگاه حمایتی، روند تولید و طراحی در کشور را در مسیر هدفمند و ثمربخشی قرار دهیم.

معاون امور هنری وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه؛ این حوزه باید توسط فعالان حوزه لباس و مردم پیش برود، خاطر نشان کرد: ما به عنوان مرجع هماهنگ کننده باید زمینه را برای قرار گرفتن بخش‌های مختلف مثل صنعت، تولید، طراح و فروشنده را در کنار هم قرار دهیم و برای خود هیچ ماموریتی در زمینه تصدی‌گری قایل نیستیم.

به گفته مرادخانی می‌توان گالری‌های لباس را مثل نمایشگاه‌های دایمی و موقتی و همچنین جشنواره‌های فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کرد و وزارت ارشاد هم آمادگی حمایت‌های لازم و صدور مجوزهای مربوطه را در این زمینه خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: باید در سطح جهانی نیز بتوانیم طرح‌های ایرانی را معرفی کنیم و همان‌گونه در بسیاری از مجامع هنری جهان در حوزه طراحی لباس، ایرانی‌ها دارای جایگاه ارزشمندی هستند، باید منشا تاثیرگذاری را نیز در کشورهای مختلف ایجاد کنیم.

انتهای پیام/32/