به گزارش هنرآنلاین ؛ در متن نامه تسلیت انجمن موسیقی لرستان آمده است: ضایعه درگذشت مرحوم عین‌علی تیموری آواخوان الحان اهورای زاگرس و هوره و مور خوان صاحب سبک زاگرس میانی را به خانواده محترم ایشان و اهالی موسیقیایی دیار تسلیت عرض نموده و از پروردگار یکتا برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای سایر بازماندگان صبر جمیل خواستاریم.

روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان در ادامه اعلام کرد: عین‌علی تیموری - این هوره‌چر بی‌نظیر - در سال 1317 در روستای بره‌کلک کشماهور از توابع شهرستان کوهدشت دیده به جهان گشود، وی در سال 1348 به کرمانشاه مهاجرت کرد و تاکنون در این شهرسکونت دارد.

تیموری در مور و هوره دارای سبک ویژه‌ خود است، به گونه‌ای که لحن و آوای او تا مغز استخوان نفوذ می‌کند.

عینعلی هوره چری است که مقام‌های مور و هوره‌ بسیار قدیمی و بکر را به خوبی اجرا می‌کرد، به نحوی که کمتر هوره چری از مقام‌های خوانده شده توسط وی آگاهی دارد.

او حنجره‌ای منحصر به فرد و کوهستانی داشت و 10 سال پیش در جشنواره مور و هوره در کوهدشت همه مخاطبان و هوره خوانان را به شگفت واداشت و از طرف استاد محمدحسین آزادبخت سلطان آواهای باستانی لقب گرفت.

مردم کوهدشت و لک‌نشینان سال‌ها با آوای زخمی عینعلی گریستند و با هوره‌هایش زندگی کردند… سال گذشته در جشنواره عثمان هه ورامی در مریوان کلیپی از هوره خوانی وی را به عنوان نمونه‌ای از آواهای بکر زاگرس‌نشین‌ها برای مهمانان خارجی پخش کردند.

انتهای پیام/