بهرام حصیری، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره وضعیت موسیقی حال حاضر کشور گفت: متاسفانه موسیقی اصیل ما کمرنگ شده است زیرا بیشتر جوانان به سمت موسیقی پاپ گرایش پیدا کرده‌اند و این موضوع سبب شده است موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی سنتی مورد بی‌مهری قرار گیرد.

این خواننده در ادامه با اشاره به اینکه تقلید در حوزه موسیقی فراگیر شده است، بیان کرد: هنرمندان جوان در حوزه موسیقی بیشتر از خوانندگان بزرگ و مطرح این حوزه تقلید می‌کنند در صورتی که هر خواننده باید سبک و سیاق خودش را داشته باشد زیرا این موضوع سبب می‌شود موسیقی پیشرفت کند، همچنین به نظر من تقلید آفت موسیقی است و مسئولین باید هر چه سریع‌تر تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

حصیری خاطرنشان کرد: متاسفانه هنرمندان مورد بی‌توجهی قرار گرفته اند و همه ما امیدواریم با حضور علی مرادخانی مشکلات حوزه موسیقی و هنرمندان برطرف شود زیرا ایشان از نزدیک با هنرمندان در ارتباط هستند و به راحتی می‌توانند مشکلات و معضلات این حوزه را بر طرف کنند. همچنین من مطمئن هستم با حضور ایشان شاهد رشد و شکوفایی موسیقی خواهیم بود.

بهرام حصیری تاکید کرد: علی مرادخانی همیشه به هنرمندان لطف داشته‌اند و از هنر حمایت کرده‌اند در نتیجه همه ما به آینده امیدواریم و مطمئن هستیم موسیقی دوباره به اوج خود می‌رسد.

این خواننده در پاسخ به این پرسش که چرا آثار خوانندگان امروزی ماندگار نمی‌شود، گفت: به نظر من خوانندگان جوان از اشعار مناسب استفاده نمی‌کنند و ملودی و شعر در آثار امروزی مناسب حال جامعه نیست در نتیجه آثار آنها ماندگار و جاودان نمی‌شود.

حصیری در ادامه افزود: به عنوان مثال قطعه ماندگار استاد بنان با عنوان "الهه ناز" همیشه در ذهن‌ها می‌ماند زیرا شعر و ملودی مناسب برای این قطعه انتخاب شده است.

بهرام حصیری در پایان گفت: به نظر من قطعه‌ای ماندگار می شود که شناسنامه داشته باشد در نتیجه هنرمندان جوان باید توجه داشته باشند تا موسیقی مناسب ارائه دهند.

پایان پیام/46