به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: 250 غرفه نمایشگاهی در فضای باز و بسته شامل صنایع دستی داخلی و خارجی، سوغات، جاذبه‎های گردشگری استان‎ها، سیاه چادر، آلاچیق و ... در این دوره از جشنواره محصولات خود را ارائه داده و آداب و رسوم و ویژگی‎های فرهنگی اقوام ایرانی و اجرای موسیقی محلی و آیینی اقوام ایرانی با حضور 20 استان کشور به نمایش در می‎آید.

قربان عباسی افزود: در این جشنواره 175 غرفه برای ارائه محصولات فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تدارک دیده شده و نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری استان‎ها با حضور 20 استان کشور برگزار شده است.

دبیر برگزاری جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان ادامه داد: این جشنواره بستر مناسبی برای شناسایی سنن، آداب و رسوم زیبای همه اقوام ایرانی که در سراسر این سرزمین اسلامی زندگی می‎کنند خصوصا نسل جوان خواهد بود چرا که این نسل شناخت کمتری با آداب و فرهنگ اقوام مختلف دارند.

هفتمین بار است که گلستان و شهرستان گرگان میزبان جشنواره اقوام ایران ‌زمین است

وی اذعان کرد: هفتمین بار است که استان گلستان و شهرستان گرگان میزبان جشنواره اقوام ایران ‌زمین است که نخستین جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان سال 1384 برگزار شد و از آن پس در تقویم مناسبت‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به نام گلستان ثبت شد.

عباسی گفت: در این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور هنرمندان کشورهای همسایه و فارسی زبان شامل افغانستان، ترکمنستان، عراق و پاکستان ارائه شده است.

وی یادآور شد: گلستان شش سال تجربه کاری در برگزاری این جشنواره دارد که برای هفتمین سال افتخار میزبانی جشنواره بین‎المللی را در نگاه کارنامه‎ای کسب کرده که خوشبختانه این برنامه به عنوان یک برنامه ملی در تقویم جهان قرار گرفته است.

گلستان میزبان سفرای 36 کشور جهان است

عباسی با بیان اینکه گلستان میزبان سفرای 36 کشور جهان است، ابراز کرد: بیش از 36 سفیر و کاردار از کشورهای هدف گردشگری، همسایه و فارسی زبان شامل سوئد، مکزیک، کومور، فیلیپین، بحرین، تونس، کویت، مالزی، اکوادور، موریتانی، جمهوری گینه، سیرالئون، یمن، فنلاند، اوگاندا، نیجریه، قرقیزستان، امارات، مصر، زیمبابوه، غنا، پاکستان، فلسطین، سریلانکا، قزاقستان، سومالی، اندونزی، ژاپن، بلغارستان، برونئی، ساحلعاج، ازبکستان، نیجریه، قرقیزستان، امارات، مصر، زیمباوه، غنا، پاکستان، فلسطین، سریلانکا، قزاقستان، سومالی، اندونزی، ژاپن، بلغارستان، برونئی، ساحل‎عاج و ازبکستان در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی افزود: تلاش می‎شود تا میزبان خوبی برای قومیت‎ها و فرهنگ‎های مختلف در استان زیبای گلستان باشیم.

هشت مهرماه هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران‌زمین در گلستان آغاز شد و تا 11 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/