به گزارش هنرآنلاین ، زنجانپور گفت: چخوف یکی از نویسندگان نادری است که در تمامی آثارش انسان را به فکر می‌ اندازد که چه مسئولیت خطیری در مقابل زندگی دیگران به خصوص آیندگان دارد. انسان‌ها در حال حاضر از خیلی چیزها در طبیعت محروم شده‌اند و نباید اجازه دهند این روند ادامه پیدا کند، بلکه باید آن را حفظ کنند تا زندگی با مسئولیت و سرشار از عشق ادامه پیدا کند.

وی همچنین در خصوص دلیل انتخاب تالار اصلی برای اجرای این اثر تشریح کرد: کار آخرم "سیر روز در شب" نوشته یوجین اونیل بود که پنج سال قبل یعنی در سال 87 اجرا شد. دلیل اینکه در این مدت کار نکردم این بود که به دنبال صحنه‌ای مناسب‌تر برای اجرای "دایی وانیا" بودم و گرنه همان پنج سال پیش کار تصویب شد، اما متأسفانه تالار مناسب در اختیارم قرار نگرفت و همچنان منتظر ماندم تا بهمن ماه گذشته موافقت شد کار را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببرم.

دلیلش هم این بود که این قصه در باغ بزرگی اتفاق می‌افتد و در سالن کوچک، ما این بزرگی باغ را نمی‌بینیم، چنانچه در نمایش "ایوانف" هم، که از چخوف بود، راجع به باغ بزرگی حرف زده می‌شد، اما آن را در سالن کوچک اجرا کردیم و این حس به تماشاگر منتقل نمی‌شد که آن باغ بزرگ است، بلکه یک اتاق کوچک را می‌دید و این خود نقض غرض بود. اما در مورد اجرای "دایی وانیا" جا دارد از مدیر مرکز هنرهای نمایشی تشکر کنم که وقتی دیدند برای اجرا جدی هستم و کار باید در تالار مناسب این متن اجرا شود، با درخواست من موافقت کردند و حالا قرار است آذرماه این کار را در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا کنیم.

زنجان پور درباره نحوه‌ انتخاب بازیگرها خاطرنشان کرد: ما وظیفه نداریم نقش را با بازی معنا کنیم، بلکه وظیفه داریم نقش را درست ارائه دهیم. بنابراین باید از جنس بازی‌های غلو شده دوری کرد تا تماشاگر زندگی را نظاره کند، به همین دلیل سعی شد بازیگرها به نقش‌هایی که بازی می‌کنند، نزدیک باشند. در این نمایش محیط خوبی ایجاد شد، به گونه‌ای که همه مشتاقانه سر کارند و من از تک تک آن ها به خاطر همکاریشان تشکر می‌کنم.

گفتنی است، نمایش "دایی وانیا" به کارگردانی اکبر زنجانپور و با نقش آفرینی محبوبه بیات، محسن حسینی، مسعود دلخواه، اکبر زنجانپور، علی سخنگو، شمسی فضل‌اللهی، هوشنگ قوانلو، ماهگل مهر و آفاق میرقاسمی آذرماه امسال در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/54/53