به گزارش هنرآنلاین ، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل ارشاد استان خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: 10 اثر نمایشی از 16 تا 18 مهرماه سال جاری برای رفتن به جشنواره منطقه ای و رسیدن به جشنواره تئاتر فجر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اعتلای هنر تئاتر در راستای گسترش و توسعه این هنر انسان ساز در استان، ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی از طریق تاکید بر اجراهای عمومی و بازیابی و افزایش مخاطبان تئاتر را از مهم‌ترین اهداف برپایی این جشنواره در استان دانست و اظهار کرد: رشد کیفی آثار نمایشی در جریان اجراهای متعدد و معرفی بهترین آثار نمایشی به جشنواره تئاتر مناطق کشور و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از دیگر اهداف محوری این جشنواره است.

رضا رضایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد و دبیر این جشنواره، نیز بیان کرد: 23 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از بازبینی آثار، 10 اثر به مرحله نهایی راه یافت. نمایش‌های "اتوبان نواب از شمال به جنوب" به کارگردانی امین فرحی، "با من تا آخر عشق" به کارگردانی ابوالقاسم یزدانی و "پشت کلانتری" به کارگردانی مهدی کشمیری هر سه از بجنورد از جمله نمایش‌های راه یافته به این جشنواره‌اند.

وی همچنین اذعان کرد: اثر نمایشی "چند ریشتر حرف تب دار"، به کارگردانی محمد شاکری، "ماجرای عجیب یک شب و یک روز" به کارگردانی عباس کریمی به ترتیب از بجنورد و نیز "نقش زن" به کارگردانی انیسه حاجی زاده از گرمه را از دیگر نمایش‌های راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره اعلام کرد.

رضایی تشریح کرد: "شب شام خور" به کارگردانی سیدجلال مرتضوی از جاجرم، "انتظار" به کارگردانی پرستش سلطانی از اسفراین، "بازی پنهان" به کارگردانی برات محمد خیر آبادی از اسفراین و "ترنج" به کارگردانی کاظم صفرپور از شیروان هم از دیگر آثاری‌اند که پس از بازبینی به جشنواره تئاتر استان راه یافته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آرش دادگر، علی اصغر دشتی و علی مصلح تهرانی از30 شهریور تا یک مهرماه بازبینی آثار را بر عهده داشتند.

گفتنی است، هشتمین جشنواره استانی تئاتر خراسان شمالی 16 مهرماه در بجنورد آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/38