به گزارش هنرآنلاین ، ایرج رضایی، بیان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در هفتم مهر سال جاری با معرفی برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان فرهنگی، اجرایی و لشکری برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه جشنواره سجاده های سرخ به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گردان 505 محرم دهلران برگزار می‌شود، افزود: جشنواره ادبی، هنری سجاده های سرخ در قالب برنامه هشت بهشت به همت سپاه پاسداران ناحیه دهلران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران، با اشاره به اینکه این جشنواره در زمینه های داستان کوتاه، شعر، عکس، نمایش، نقاشی و خوشنویسی با حضور هنرمندان استانی برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این جشنواره با هدف پاسداشت هشت سال حماسه و قهرمانی‌های رزمندگان جان بر کف این مرز و بوم وفراخوانی آثار هنرمندان در موضوع دفاع مقدس انجام می‌شود.

رضایی، یادآور شد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود در زمینه های دفاع مقدس، دفاع مقدس درآئینه عاشورا، نشر فرهنگ ایثار و شهادت به صورت بازنمایی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، نشر فرهنگ ایثار و خودگذشتگی در عصر حاضر، حضور جوانان و خلق حماسه دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره واقع دراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران ارسال کنند.

وی، گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره نمایشگاهی از آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، دایر می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در دو نوبیت صبح و عصر به این اداره مراجعه کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران، در ادامه دفاع مقدس را یکی از برجسته‌ترین افتخارات ملت بزرگ ایران در دفاع از ارزش‌های اسلامی و تمامیت ارضی کشور ایران دانست و افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازگویی ارزش‌هایی است که به واسطه رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در طول دوران 8 سال دفاع مقدس به دست آمده است.

رضایی در پایان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا، جشنواره های دفاع مقدس و مراسم با موضوع دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه امروزی ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، عملیات محرم به منظور آزاد سازی جنوب دهلران (جبال حمرین ) در منطقه عملیاتی جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش، .شرهانی و زبیدات و بیات در آبان 61 اجرا شد.

انتهای پیام/38