به گزارش هنرآنلاین فراخوان جایزه داستان (ویژهٔ کودکان و نوجوانان) مؤسسه فرهنگی "سمنگان کومش پارت" سمنان با همکاری دوستداران ادبیات کودک اولین دوره جایزه ادبی کومش (و در گام اول داستان ویژه کودکان و نوجوانان) را از میان آثاری که توسط خود کودکان و نوجوانان و یا پدران و مادران و دیگر مربیان آنان خلق شده، برگزار می شود.

موضوعات این جشنواره آزاد با هر موضوعِ دلخواهِ نویسنده‌اش است و یا در بخش ویژه با موضوع کارآفرینی؛ به عنوان نوعی توانایی، کوشایی و فداکاری برای سودمندتر شدن انسان، زندگی و جهان.

آثار مورد نظر با داستان‌هایی باشند که تا کنون در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده‌اند و علاوه بر ارزش ادبی و داستانی، از قابلیتِ جلب مخاطب کودک یا نوجوان به طور عام برخوردار باشند.

به همه شرکت کنندگان، هدیه و لوح یادمان؛ و به نویسندگان آثار برتر علاوه بر چاپ اثرشان جایزه و نشان ویژه اعطا می‌شود.

همزمان با این جشنواره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، نشست‌های شناخت داستان و تصویرگری داستان‌های کودکان، تمرین سخنرانی و داوری توسط کودکان شرکت‌کننده، آیین سپاس از یک کوشندهٔ ادبیات کودک و نوجوان نیز برگزار می‌شود. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر بفرستد و اگر داستان‌های مورد نظر به گویش بومی است، برگردان فارسی و نوار یا فایلِ صوتی آن نیز فرستاده شود.

در پایان هر داستان اسم و سال تولد، شغل، اسم شهرِ محل زندگی و نشانی و شماره تلفن نویسنده آن نوشته شود.

مهلت فرستادن آثار تا 20 مهرماه و زمان برگزاری آیین پایانی و اعطای جوایز 20 آبان ماه 1392 پیش‌بینی شده است.

علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند آثار تایپ شده خود در برنامهٔ word را با دو روش بفرستند: با پست الکترونیک به نشانی koomesh@gmail.com 2- یک نسخه پرینت شده به نشانی پُستی دبیرخانهٔ جایزه. نشانی دبیرخانه: سمنان- میدان کوثر، مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ساختمان کانون خلاقیت، واحد سمنگان تلفن پاسخگویی: 3329720 - 0231 است.

انتهای پیام/38