به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، اصغر کفچیان مقدم؛ دبیر هنری ششمین جشنواره هنر جوان در نشست خبری این جشنواره که صبح شنبه ؛ 6 مهرماه در سالن شماره دو تالار اندیشه برگزار شد درباره برگزاری این جشنواره پس از تاخیر دو ساله گفت: پس از دو سال تاخیر از مسئولان جشنواره خوشحالم که امکان برگزاری دوباره آن را فراهم شد تا این جنشنواره به تعطیلی نیانجامد. با این حال و با وجود آنکه هیات برگزاری جشنواره برای برگزاری آن تلاش بسیاری کرد، کاش حمایت بیشتری از سوی نهادها و سازمان‏‌های مختلف برای این جشنواره صورت می گرفت.

وی افزود: آینده هنر کشور از طریق جشنواره ‏ها رقم می‎خورد زیرا این جشنواره‎ها از یک سو قابلیت‌‏های جوانان را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نقاط ضعف و قوت هنر را نشان داده و همچون چراغی راه مسئولان را روشن خواهد کرد. یکی از راهکارهایی که می‌تواند آینده هنرهای تجسمی ما را تا 20 سال آینده رقم بزنند همین جشنواره است.

دبیر هنری ششمین جشنواره هنر جوان با بیان اینکه با وجود خلاقیت‏ های بسیار، به دلیل جهت گیری سیاست‏ های فرهنگی کشور، این جشنواره با مشکلاتی روبه رو است گفت: دلیل تاخیر دو ساله این جشنواره به طور کلی عدم پیش بینی تسهیلات بوده است و به همین دلیل ما نتوانستیم اطلاع‎رسانی خوبی داشته باشیم .

کفشچیان مقدم با اعلام این خبر که جشنواره 9 مهر در موسسه صبا برگزار خواهد شد افزود: سه هزار و 619 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت دوهزارو 404 اثر به دست ما رسید. پس از بررسی و انتخاب آثار از سوی هیات انتخاب آثار 451 اثر از 220 هنرمند برای شرکت در نمایشگاه پذیرفته شد که از این تعداد 104 اثر نقاشی از 86 هنرمند، 14 اثر؛نقاشیخط، 24 اثر؛ حجم، 91 اثر؛ کاریکاتور، 79 اثر؛ طراحی ، 89 اثر؛ تصویر سازی، 41 اثر؛ پوستر، 14 اثر؛ فوتو آرت و 2 اثر ویدئو آرت است.

وی افزود: در این جشنواره آثار در دو موضوع خانواده و طبیعت ایران ارائه شده و کیفیت آثار نیز نسبت به دوره‎های قبل از رشد خوبی برخوردار است.

دبیر هنری ششمین جشنواره هنر جوان درباره وضعیت هنری کشور و برخورد با جوانان هنرمند نیز اظهار کرد: اکنون مدت 30 سال است که ما مشغول استعدادیابی هستیم اما به جایی نرسیده‏ ایم. همه جوانان در یک حوزه فعالیت نمی‏‌کنند؛ در حال حاضر ورزشکاران صاحب وزارتخانه شده‌اند اما هنر در وزارت ورزش و جوانان جایی ندارد. هنرمندان جوان ما به حمایت بیشتری نیاز دارند. مثلا وزارت علوم می‎تواند برای برگزیدگان رویدادهای هنری امتیازاتی قائل شوند یا مثلا نظام وظیفه می‌‏تواند برای هنرمندان جوان تسهیلاتی ایجاد کند. هرچند برای رفع مشکلات و رسیدن به این طرح‌‏ها به حمایت کلان مسئولان نیاز است.

به گفته کفشچیان مقدم ششمین جشنواره هنر جوان از 9 مهر تا 12 آبان در موسسه صبا برگزار می‎شود و در نهایت به سه برگزیده هر رشته جوایز از 1 تا 3 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/65