به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در ابتدای این مراسم که اجرای آن را دو عروسک آقا موشی و خانم موشه برعهده داشتند، گروه تولید مجموعه شهر موش‌ها گزارشی را از نحوه پیش تولید این فیلم ارائه کردند.

سینمای مستقل بدون حمایت دولتمردان به کارش ادامه می‌دهد

منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان پروژه "شهرموش ها" ضمن انتقاد از عدم حضور وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی گفت: ما برای تمامی مسولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوتنامه ارسال کردیم اما هیچ کدام از مسولین امشب نیامدند.

حکمت خطاب به حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی گفت: ما سینماگران ویژه‌ای هستیم اما شاید برای شما ویژه نبوده‌ایم که به سفارت ایران در فرانسه رفت‌ و آمد کنیم، اما ما ویژه‌ایم به خاطر کودکان. عیبی ندارد نیامدید و ممکن است کار داشتید اما حداقل یک خسته‌ نباشید به ما می‌گفتید که آن را هم دریغ کردید. اما ما "شهر موش‌ها" را خواهیم ساخت.

حکمت اضافه کرد: جناب آقای ایوبی، ما با صدای بلند هم حرف نزدیم و صدای آهسته از شما خواستیم که به عنوان رییس سازمان سینمایی یک سری هم به ما بزنید، اما مطمئن باشید که سینمای مستقل بدون حمایت دولتمردان به کارش ادامه می‌دهد.

هنوز در 63 سالگی همانند یک شیر هستم

مرضیه برومند، کارگردان "شهر موش ها" نیز در سخنانی درباره این پروژه گفت: امروز نگرانی من بیشتر شده و می‌دانم کار سختی در پیش دارم. من "شهر موش‌ها" را 30 سال پیش ساختم و آن موقع جوان بودم و کسی از من توقع نداشت اما در حال حاضر توقعات بسیار زیاد است و خوشبختانه‌ تهیه‌کنندگان خوبی دارم که هر چه خواستم فراهم کردند.

برومند همچنین در خصوص درج یکی از مطالب غیرمرتبط با او در یکی از نشریات گفت: دوستی گفته بود "شهر موش‌ها" را به سفارش آن‌ها ساختم، در حالیکه باید به این دوست بیمار بگویم اگر من سفارش‌پذیر بودم در مملکت خودم سفارش می‌گرفتم. تنها می‌خواهم خدا ذهن بیمار آن‌ها را شفاء دهد. در 63 سالگی همانند یک شیر هستم.

حاشیه ها:

- استقبال از این مراسم به حدی بود که تعداد زیادی از مردم و حاضرین ایستاده مراسم را دنبال می‌کردند.

- سیدمحمد خاتمی؛ رییس جمهور پیشین ایران در پیامی ویدئویی از ساخت قسمت دوم "شهر موش ها" ابراز خوشحالی کرد.

- احمد مسجدجامعی؛ رییس شورای شهر تهران از حاضرین این مراسم بود.

- تعداد زیادی بادکنک و عروسک کپل شهر موش ها در اختیار کودکان قرار گرفت.