به گزارش هنرآنلاین ، مهدی رمضانی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قزوین با بیان مطلب فوق گفت: می‌توان با سوق دادن بخش از یارانه های بخش تولید در صنعت سینما به سمت جذب مخاطب، به بهبود وضعیت سینما کمک کرد. چرا که یقینا در مسیر دست یابی به ساختار درست در این صنعت در کنار دو مفهوم فیلم و سالن خوب نیاز به مخاطب خوب هم احساس می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که مشکلان حوزه سینما در سطح استان از مشکلات این صنعت در سطح ملی و حتی بین‌المللی جدا نیست؛ افزود: در شرایط کنونی اقتصاد صنعت سینما به یک دغدغه تبدیل شده است که باید برای خارج کردن آن از بحران راهکارهای عملی اندیشیده شود.

رمضانی اضافه کرد: ما در سطح استان در صورت تکمیل مراحل بازسازی سینما ملت و اضافه شدن ظرفیت ششصد نفری آن به صندلی‌های موجود، از حیث امکانات سخت افزاری بر اساس استانداردها کمبود نخواهیم داشت. چرا که بر اساس استانداردها باید به ازای هر 1000 نفر یک صندلی سینما موجود باشد که این اتفاق در قزوین رخ داده است. اما بحث این است که آیا نقطه استاندارد در نظر گرفته شده، مطلوب است؟ صندلی‌های خالی سینما نشان می‌دهد عوامل متعددی در دست یابی به این استاندارد تاثیرگذار هستند.

از آنجایی که چند سالی است تصمیمات منطقه ای به ویژه در حوزه اکران فیلم‌ها در قزوین پر رنگ شده است؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره گفت: از آنجایی که سایه بی تدبیری در تصمیمات کلان حوزه سینما در کشور مشهود بوده است؛ برخورداری از اختیارات استانی در راستای کاهش تنش‌های فرهنگی یک ضرورت است.

وی با انتقاد از نبود نگاه جامع در صدور مجوز ساخت آثار سینمایی ادامه داد: متاسفانه در سبد تولید آثار سینمایی چندان به زوایای تمام بافت‌های اجتماعی موجود در جامعه توجه نمی‌شود و همین مسئله به پیدایش مشکلات فراوانی منجر شده است.

انتهای پیام/38