محمد اسماعیلی مود، ریس انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی، آثار خوشنویسی زیادی را در زمینه دفاع مقدس خلق کرده است، او در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سال گذشته آثاری را از زندگی شهدا و وصیت نامه آن‌ها خلق کردم که نکات آموزنده ای را مطرح می‌کرد.

وی بیان کرد: این آثار در ابعاد 100در70 بودند و خوشنویسی و تذهیب هرکدام 10 الی 15 روز زمان برد. هم اکنون با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اسلامی این آثار در ادارات دولتی استان نصب شده‌اند.

اسماعیلی مود دراین باره توضیح داد: در سال‌های 62 و 63 به صورت داوطلبانه در جبهه جنگ ایران و عراق حضور داشتم و همین مسئله باعث شد تا علاقه بیشتری پیدا کنم که ادای دینی به شهدای دفاع مقدس داشته باشم.

وی بیان کرد: در زمان جنگ هرکسی سعی می‌کرد کاری که از دستش بر می‌آید را انجام دهد، هنرمندان هم از این قضیه مستثنی نبودند. پس هنر هم به نوعی در جبهه های جنگ جایگاه خودش را داشت. مثلا من به عنوان یک خطاط در زمینه تبلیغات جبهه بودم و تابلوهایی را خطاطی میکردیم که حاوی جملات انرژی بخش بود برای رزمنده‌ها و یا سخنان رهبری را می‌نوشتیم و در نقاط مختلف نصب می‌شد.

این هنرمند افزود: بعضی رزمنده‌ها هم علاقه داشتند تا جملاتی که جنبه معنوی داشتند، همچون "رهسپاریم تا شهادت" را بر پیراهن‌های خود بنویسند که برای آن‌ها این خطاطی‌ها را انجام می‌دادیم.

مهدی اسماعیلی مود مسئول انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی و دارای درجه هنری است که در این استان مشغول تدریس هنر خوشنویسی است. او 30 سال است در این عرصه فعالیت می‌کند و سال گذشته در فرانسه نمایشگاهی از آثارش را برپا کرد.

وی خبر داد: آبان ماه امسال هم نمایشگاهی در پاریس برگزار خواهیم کرد که از طرف یونسکو برای آن دعوت شده‌ایم. در این نمایشگاه کارگاه خوشنویسی و دیگر برنامه های جنبی هم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38