به گزارش هنرآنلاین ، در این دوره مسابقات 700 عکس از بیش از 100 عکاس به دبیرخانه مسابقات ارسال شد که در بیشتر عکس‌های ارسالی این دوره نگاه متفاوت و حرفه‌ای‌تری نسبت به دوره‌های پیش حاکم بود و داوری پس از حذف آثاری که شرایط و کیفیت لازم برای حضور در بخش مسابقه را نداشتند، بین 433 اثر در بخش عمومی و 153 اثر در بخش ویژه انجام شد.

بر اساس رای هیات داوران، آثاری از احسان کمالی از بجنورد، امیر عنایتی از تربت حیدریه و لقمان رحیمی از ایلام رتبه‌های اول تا سوم بخش عمومی را به خود اختصاص دادند. در این بخش اثری از عبدالله حیدری نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

هیات داوران به اثری از مهران مافی بردبار از قزوین به عنوان اثر برگزیده بخش ویژه رای داده و آثار حمیدرضا بازرگانی را در این بخش شایسته تقدیر دانستند.

اسامی کلیه هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است به ترتیب حروف الفبا و به تفکیک بخش های مسابقه عبارتند از:

الف- بخش عمومی:

میثم امانی از تربت حیدریه با سه اثر، محمد حسن باقری از قوچان با یک اثر، مرضیه حیدرزاده اقدم از تهران با سه اثر، عبدالله حیدری از تهران با یک اثر، لقمان رحیمی از ایلام با یک اثر، محمد عباس‌نژادفرد از تهران با یک اثر، مهدی عباسی از شهر قدس با یک اثر، عادل عزیزی از اراک با یک اثر، امیر عنایتی از تربت حیدریه با دو اثر، جمشید فرجوندفردا از بیجار با یک اثر، حسن قائدی از تهران با یک اثر، احسان کمالی از بجنورد با چهار اثر، مهران مافی بردبار از قزوین با یک اثر، حمزه محمد حسینی از دماوند با یک اثر، ناصر محمدی از زنجان با یک اثر، حسین مسلمی نایینی از تهران با یک اثر، بهرام میثاقیان از بجنورد با یک اثر.

ب- بخش ویژه:

میثم امانی از تربت حیدریه با یک اثر، حمیدرضا بازرگانی از زنجان با سه اثر، جواد پرست از گناباد با یک اثر، جاوید تفضلی از تهران با یک اثر، سیدصادق حسینی از شیراز با یک اثر، مهدی عباسی از شهر قدس با یک اثر، احمدرضا کریمی از تهران با یک اثر، مهران مافی بردبار از قزوین با یک اثر.

جایزه نفر اول بخش عمومی مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح مسابقات، نفر دوم بخش عمومی مبلغ 10 میلیون ریال به همراه لوح مسابقات، نفر سوم بخش عمومی مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح مسابقات و نفر برتر بخش ویژه: مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح مسابقات است و دبیرخانه سعی خواهد کرد تا در کنار لوح تقدیر جوایزی نیز برای هنرمندانی که آثارشان شایسته تقدیر شناخته شده تهیه کند. این دبیرخانه برای تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است گواهی شرکت صادر خواهد کرد.

ششمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های افطاری، توسط سایت لقمه (www.loghme.com) در بخش خصوصی اجرا شد و البته در این دوره از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها حامی مالی برخوردار بود.

این دوره مسابقات نیز به دبیری محمدصالح حجت الاسلامی برگزار می شود و اعضای هیات انتخاب و داوری این دوره مسابقه عبارت بودند از: محمد مهدی رحیمیان (عضو شورای سیاست گذاری و رییس هیات داوران مسابقه)، محسن راستانی، فرهاد سلیمانی، فرامرز عامل بردبار و منصوره معتمدی.

مراسم اهدای جوایز این دوره از مسابقات در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ عکس‌های منتخب سفره‌های حسینی در آبان ماه، برگزار خواهد شد که زمان و مکان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

نمایشگاه آثار برگزیده این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان سال آتی برپا خواهد شد.

جلسه داوری ششمین مسابقه عکاسی از سفره های افطاری در دو بخش عمومی و بخش ویژه با موضوع "کودک در آیین افطار" با حضور کلیه داوران برگزار شد و در نتیجه 38 اثر از 22هنرمند از 13 شهر کشور به نمایشگاه راه پیدا کرد.

انتهای پیام/320/