قدرت‌الله عاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین اظهار کرد: "مرگ تدریجی یک رویا" عنوان بیست‌وپنجمین نمایشگاه انفرادی من است که در این نمایشگاه مجموعه جدیدی از مجسمه‌های تلفیقی شامل مجسمه، ویدئو و اینستالیشن را به نمایش می‌گذارم.

وی افزود: مجسمه‌های این مجموعه از جنس فایبرگلاس و برخی هم تعاملی هستند که مخاطب می‌تواند آنها را تغییر بدهد همچنین در دل برخی از مجسمه‌ها با نور ایده‌هایی را اجرا کرده‌ام.

عاقلی که پیشتر مجسمه‌هایی می‌ساخت که فرم در آنها اهمیت داشت درباره تغییر مجسمه‌هایش گفت: به نظر من یک مجسمه‌ساز باید به فراخور زمان در مجسمه‌هایش تغییر بوجود آورد و در حال حاضر من دوست دارم روند ساخت مجسمه‌هایم به این شکل باشد.

آخرین مجموعه مجسمه‌ای که قدرت‌الله عاقلی ساخته، "ونوس در سرزمین عجایب" نام داشت که چندی پیش نیز یکی از مجسمه‌های این مجموعه در حراج "ایام" به فروش رفت.

این مجسمه‌ساز که پیش تر بخشی از تمرکزش را برای ساخت مجسمه‌های شهری می‌گذاشت درباره فعالیت‌اش در این زمینه گفت: من دیگر هیچ علاقه‌ای به ساخت مجسمه سفارشی و شهری ندارم و قصد دارم تمام تمرکزم را روی ساخت ایده‌های خودم بگذارم.

موسس و مدیر سایت ایران مجسمه درباره چرایی عدم فعالیت تنها سایت هنری ایران که در زمینه مجسمه فعالیت می‌کرد، نیز اضافه کرد: من در مدت زمانی که این سایت را به روز نگه داشتم؛ از درآمد خودم هزینه کردم اما مدت‌هاست که نه توانی برای کار مضاعف در سایت باقی مانده و نه بودجه‌ای دارم که در این بخش فعالیت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این سایت را تحت حمایت انجمن مجسمه‌سازان نمی‌برد گفت: متاسفانه با وجود کامل و جامع بودن سایت ایران مجسمه اما هیچ یک از مدیران این انجمن نسبت به ادامه حیات سایت از خود اقبال نشان ندادند. البته ممکن است باز هم بخی از تمرکز خود را صرف بروز رسانی این سایت بکنم.

قدرت‌الله عاقلی متولد 1347 جلفا است. او از اعضای انجمن مجسمه سازان ایران است و زمانی نیز دبیری این انجمن را برعهده داشت. او از سال 1360 با شرکت در کلاس‌های آزاد هنرستان میرک تبریز، فعالیت هنری خود را آغاز کرد و سپس به مرکز هنرهای تجسمی حوزه اندیشه و هنر وارد شد و از محضر پیشکسوت این رشته و از نقاشان و مجسمه‌سازان مکتب سقاخانه بهره برد.

این هنرمند تاکنون 24 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از 55 نمایشگاه و بینال‌های گروهی و اکسپوهای هنری در ایران، مراکش، انگلیس، اوکراین، آلمان، فرانسه و قطر شرکت کرده است.

طراحی و ساخت 43 اثر حجمی مونومان شهری و نقش‌برجسته در میادین و مراکز عمومی موزه‌ها و نیز ساخت وسایل فنی و تکنیکی سینمایی و تئاتر بر عهده داشته است.

مجموعه ریشه یابی نقوش گلیم، مجموعه نقوش اسلامی، مقاله مجسمه‌های آهنی، جنگ درآینه کاریکاتور و نیز مشارکت در تحقیق 50 سال هنر معاصر ایران، تألیف کتاب 100سال مجسمه‌‌سازی نوین و مجموعه آثار حجمی و نقش‌برجسته خطوط دوره اسلامی (از حجم تا لیلی) و مجموعه آثار چاپ دستی با موضوع سی نقش سی غزل از مولانا از جمله آثار تحقیقی و تألیفی اوست.

انتهای پیام/320/