به گزارش هنرآنلاین، قباد میمنت آبادی مدیرکل و دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در حاشیه جلسه کمیته های برگزاری جشنواره هشتم اظهار کرد: هنرمندان فعال این عرصه هنری با هنرنمایی در فضای دل انگیز شهر مریوان و سواحل زیبای دریاچه زریبار میان مردم فرهنگ دوست این شهر، استان کردستان و هنر تئاتر خیابانی این مرز وبوم را به همه جهانیان معرفی خواهند کرد.

میمنت آبادی افزود: هنر تئاتر خیابانی و گستره بین المللی این جشنواره بنا به ویژگی های منحصر به فرد خود قادر با ایجاد ارتباط با همه اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود. گستره بین المللی این جشنواره در معرفی هنر این مرز و بوم به جهانیان و همچنین معرفی جلوه های طبیعی این منطقه از ایران بسیار موثر خواهد بود..

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استان کردستان ،استان فرهنگی است بیان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در استان با برگزاری جشنواره های استانی ، ملی و بین المللی بیشتر محقق خواهد شد، وی ظرفیت های فرهنگی استان کردستان را از سال 1388 با سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان چندین برابر و این خصایص فرهنگی و هنری استان مانند سدی محکم در برابر هجمه فرهنگی استکبار عمل خواهد خواهدکرد.

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در خصوص نحوه برگزاری و مکان یابی برگزاری افتتاحیه و اجراهای عمومی گروه های تئاتری پذیرفته شده در این جشنواره تصریح نمود: افتتاحیه هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در صبح روز دهم مهر ماه با مراسم خاصی برگزاری و اجراهای گروه های تئاتری درکوچه ها و بازار و میان مردم و همچنین سواحل زیبای دریاچه زریبار برگزار خواهد شد.

میمنت آبادی از ویژگی های برجسته این دوره از تئاتر خیابانی مریوان حضور گروه های تئاتری کودک ونوجوان از کشور های خارجی و ایرانی ذکر و اظهار کرد: گروه های تئاتر کودک و نوجوان حاضر در این جشنواره در مسیر مدارس ابتدایی به اجرای تئاتر خیابانی خواهند پرداخت.

شایان ذکر است داوران این رویداد مهم فرهنگی در جلسه بعدی این کار گروه به سمع ونظر مردم فرهنگ دوست خواهد رسید.

انتهای پیام/