به گزارش هنرآنلاین ، رئیس اداره ارشاد شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت: استاد مجید کیانی، استاد سنتور و پیشکسوت موسیقی 4 مهر ماه برنامه پژوهشی را برگزار خواهد کرد.

رضا ثقتی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس طبیعت از آثار خانم ژاله پور مهرام و آقایان شهرام کیانی و مهرداد کیانی نیز از بخش‌های دیگر این برنامه خواهد بود که طی آن 20 عکس در اندازه 40 در 50 با عنوان هنر طبیعت شماره 2 در نگارخانه مارلیک در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این مسوول افزود : استاد مجید کیانی پنجشنبه 4 مهر ماه از ساعت 17 در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء (ص) به ارائه سخنرانی پژوهی شان با عنوان موسیقی در هنر طبیعت با بررسی صداها در طبیعت و ارتباط آن با موسیقی ایرانی می‌پردازند و فرزند ایشان مهرداد کیانی نیز به ارائه پژوهشی در زمینه صدای ستارگان در فضا ، صدای خورشید و دیگر اجرام ، صدای باران و دیگر عناصر طبیعی و بررسی ارتباط آن‌ها با موسیقی خواهد پرداخت.

ثقتی گفت: پس از اتمام سخنرانی‌ها استاد کیانی به همراه فرزندش دونوازی سنتور و تنبک را به مدت 30 دقیقه اجرا خواهند کرد که احتمالاً بداهه‌هایی در دستگاه نوا و چهارگاه خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان یادآور شد این ویژه برنامه که چهارمین تور فرهنگی استاد کیانی پس از تالار وحدت ، فرهنگسرای نیاوران و سمنان خواهد بود ، همراه با برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی پژوهشی ، نمایشگاه عکس و اجرای موسیقی، 4 مهرماه از ساعت 5 عصر در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء (ص) شهر رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38