زهرا برکت دانشجوی رشته طراحی دوخت و لباس در گفت و گو با خبرنگار مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره حضور خود در جشنواره بین المللی مد و لباس فجر 91 گفت: در وهله اول باید بگویم به دلیل علاقه ام به طراحی دوخت در این جشنواره شرکت کردم اما باید این موضوع را هم عنوان کنم که این حرفه و شغل در خانواده ای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: مشوق اصلی من برای حضور در جشنواره مد و لباس فجر مادرم بوده است و به خاطر تجربه هایی که به دست آوردم خودم را مدیونش می دانم.

این هنرمند جوان اشاره ای به طرح های خود کرد و گفت: در این جشنواره دو مانتو مجلسی ارائه دادم که البته به دلیل نا هماهنگ بودن سایز لباس ها با معیارهای بخش داوری این جشنواره لقب برگزیده را از آن نکرد.

برکت در ادامه یادآور شد: این دو اثر مجلسی تحت عنوان های "بیتا" و "ونوس" است.

وی با بیان اینکه طرح "بیتا" را برای قشر نوجوان طراحی کرده است گفت: این طراح را با رنگ های شاد مانند نقره ای ، صورتی و بنفش به اتمام رسانده ام وهمچنین پارچه های طرح بیتا از جنس براق و یراق های سفیده تشکیل شده است.

دانشجوی رشته طراحی دوخت و لباس در پایان عنوان کرد: در این طرح از نقوش گل اسلیمی نیز استفاده کرده ام که نظیر آن را در فرش های ایرانی می توان دید.

انتهای پیام/62