به گزارش هنرآنلاین ؛ فیلم "فخر موناکو" درباره زندگی گریس کلی، پرنسس موناکو است و نقش پرنسس گریس را در این فیلم نیکول کیدمن بازی می‌کند و داستان آن درباره روزهای بحرانی دوران زناشویی او با پرنس راینه سوم، حکمران موناکو است. داستان در اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی و درگیری میان موناکو و فرانسه تحت حکمرانی شارل دوگل می‌گذرد. تیم راث، فرانک لانگلا و درک جاکوبی بازیگران دیگر "فخر (گریس) موناکو" هستند.

این فیلم در فستیوال فیلم کن امسال که نیکول کیدمن از اعضای هیئت داوران بخش مسابقه بود، به نمایش گذاشته شد.

اما نمایش عمومی با مقاومت پرنس آلبرت دوم، حکمران کنونی موناکو و فرزند پرنسس گریس روبرو شد که معتقد است فیلم از واقعیت به دور است و اشتباهات تاریخی فراوانی دارد.

به نوشته بی.بی.سی، در بیانیه‌ای که خانواده سلطنتی موناکو در اوایل سال جاری منتشر کرد، آمده که بعضی از صحنه های آن کاملا ساختگی است و این فیلم به هیچ وجه بر اساس زندگی پرنسس موناکو ساخته نشده است. با این حال کمپانی واینستاین هنوز درباره علت تعویق نمایش عمومی فیلم توضیحی نداده است.

الیویه دان، کارگردان فرانسوی این فیلم پیشتر زندگی ادیت پیاف، خواننده فرانسوی را در فیلم زندگی "به رنگ گل سرخ" به تصویر کشیده بود که ماریون کوتیار برای بازی در نقش پیاف اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

خبر تعویق نمایش "فخر موناکو" در حالی منتشر می‌شود که نمایش عمومی زندگی پرنسس دایانا، همسر سابق ولیعهد بریتانیا نیز آغاز شد و این فیلم نیز از سوی بسیاری از منتقدان و مورخان با واکنش منفی روبرو شده است.

گریس کلی، ستاره سرشناس هالیوود بود که در فیلم‌هایی چون "ماجرای نیمروز" و "پنجره عقبی" بازی کرده بود. او در سال ۱۹۵۵ میلادی در جنوب فرانسه با پرنس راینه آشنا شد که کمی بعد به ازدواج منجر شد. ازدواج با حکمران موناکو او را برای همیشه از سینما دور کرد و نامش برای همیشه به پرنسس کلی تغییر یافت.

در سپتامبر ۱۹۸۲ میلادی خودرو گریس کلی در راه موناکو روی جاده لغزید و به عمق دره‌ای ۴۰ متری سقوط کرد و پس از یک شبانه روز اغما، در ۵۲ سالگی در بیمارستانی درگذشت.

انتهای پیام/32/