به گزارش هنرآنلاین ، سید‌جواد هاشمی تصریح کرد: دوری زمانی از سال‌های جنگ تحمیلی و مقاومت رزمندگان اسلام توجیه مناسبی برای کاهش تولید تئاتر در این حوزه نبوده و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: وقت آن رسیده که گستره موضوعات مربوط به مقاومت و فرهنگ مقاومت را افزایش دهیم تا هنرمندان سوژه‌های بیشتری برای تولید تئاتر داشته باشند و در نهایت جشنواره تئاتر مقاومت با تنوع بیشتری روبرو شود.

کارگردان نمایش‌های "دروازه ساعات" و "شانه‌های خسته" افزود: بی‌شک سفارش کارهای درخور ترویج فرهنگ مقاومت و ارائه ایده‌های مناسب و جذاب هم یکی از راهکارهای جلوگیری از کلیشه‌ای شدن این عرصه است که البته در این بین سفارش تولید تئاتر مقاومت به شرط تأمین بودجه لازم و کافی، ستودنی است.

هاشمی گفت: به واقع فرهنگ مقاومت در 8 سال دفاع مقدس کشورمان خلاصه نمی‌شود و موضوعات و سوژه‌های بسیاری حتی در جامعه فعلی می‌تواند جرقه نوشتن یک متن جامع و تماشاگرپسند را در ذهن نویسندگان بزند.

این هنرمند در پایان گفت: پیشنهاد من برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر مقاومت افزودن بخش مرور آثار است تا تولیدات فاخر گذشته در دهه 60 و 70 با اجرای مجدد روی صحنه رفته و گرمای بیشتری به فضای جشنواره بخشد.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی از 10 تا 14 شهریور به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در شهرستان تبریز و هفته اول مهرماه در بخش‌های صحنه‌ای و میهمان، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در تهران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/54/53