به گزارش هنرآنلاین ، خسرو بیات در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نقاط قوت جشنواره نوزدهم مردمی برگزار کردن آن بود که امسال هم با همین رویکرد برنامه‌ها را اجرا خواهیم کرد.

بیات از حضور تریلی سیار تئاتر، پیش از آغاز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تریلی با اجرای نمایش‌های شاد در شهرستان‌های استان برنامه اجرا کرده و هدیه‌هایی را نیز به کودکان و نوجوانان اهدا خواهد کرد.

وی حضور قطار شادی، حضور گروه‌های تئاتر در محلات، برگزاری کارگاه ‌های آموزشی در کنار اجرای نمایش و تفکیک گروه‌های نمایشی کودک، نوجوان و خردسال را از نقاط قوت جشنواره امسال برشمرد.

بیات توجه رسانه‌ها و مردم را به جشنواره تئاتر مهم دانست و افزود: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در برگزاری این جشنواره بسیار خوب عمل کرد و مردم و هنرمندان باید از این داشته ارزشمند حمایت کنند.

مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استاندار، معاون سیاسی - امنیتی و معاون برنامه‌ریزی استاندار را از حامیان اصلی جشنواره دانست و اذعان کرد: اگر نگاه مسئولان استان نبود نمی‌توانستیم از چنین آمادگی مطلوبی برخوردار شویم.

بیات در پایان تصریح کرد: 16 کمیته برای برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ستاد اجرایی این جشنواره مستقر شده است.

همدان در دوره های گذشته، جشنواره تئاتر کودک را به نحو احسن برگزار کرد

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: همدان در دوره های گذشته جشنواره تئاتر کودک را به نحو احسن برگزار کرد.

به گزارش هنرآنلاین، شهرام کرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان در مدت سه سال گذشته جشنواره را به خوبی برگزار کرد، افزود: در این مدت هیچ مشکلی در همدان در برگزاری جشنواره مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولان ارشد استان را در برگزاری مستمر جشنواره در همدان نباید نادیده گرفت، اذعان کرد: جشنواره بیستم تئاتر کودک و نوجوان نسبت به جشنواره نوزدهم بهتر برگزار خواهد شد و تمام مقامات استان از این جشنواره حمایت می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه این جشنواره از 24 تا 30 مهرماه در همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره 400 هنرمند داخلی و خارجی در همدان حضور می‌یابند.

وی از اضافه شدن بخش ویژه خردسال به جشنواره بیستم خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره بیستم در هشت بخش کودک، نوجوان، خردسال، خیابانی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بین‌الملل و بخش ویژه همدان برگزار خواهد شد.

کرمی درخصوص نمایش‌های بخش بین‌الملل هم گفت: نمایش‌ها از کشورهای ایتالیا، آلمان، پرتغال، لهستان، اسپانیا، مالزی و دانمارک در جشنواره بیستم حضور می‌یابند.

وی از اجرای دو تولید مشترک خبر داد و تشریح کرد: این نمایش،‌ که به صورت مشترک از سوی ایران و مالزی تولید شده، به کارگردانی ایران و حضور هنرمندان مالزی در فضاهای بیرونی و روستاها اجرا می‌شود.

کرمی بالا بودن کیفیت آثار نمایشی همدان را قابل تجلیل دانست و گفت: آثار استان همدان امتیاز ویژه را برای حضور در بخش مسابقه داشتند. در بخش خردسال جشنواره بیستم پنج گروه، در بخش خیابانی هشت گروه، در بخش نوجوان نه گروه، در بخش کودک هشت گروه، در بخش ویژه همدان چهار گروه و در بخش بین‌الملل نیز هفت نمایش پذیرفته شده است.

وی راه اندازی تئاتر شهر همدان را اتفاق مهم جشنواره امسال دانست و گفت: این پلاتو برای فعالیت به صورت تخصصی در زمینه تئاتر احداث شده است.

انتهای پیام/54/53