فرهاد ارشد در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین اظهارکرد: تئاتر دفاع مقدس ، پرداختی دراماتیک به مقوله جنگ - ایران و عراق از منظر دفاع مقدس است که به ویژگی‌های ارزشی و اعتقادی جنگ 8 ساله در دوران جنگ و یا بعد آن می‌پردازد. در این گونه تئاتری دو دیدگاه وجود دارد که با یکدیگر منافات دارند. یک دیدگاه به مسائل جنگ می‌پردازد و مبتنی بر احساسات است و در دیدگاه دیگر به تبعات جنگ و خط قرمزها پرداخته می‌شود.

نمایشنامه‌نویس حوزه دفاع مقدس بیان کرد: هنوز زوایا و مسائل جذابی وجود دارد که هنرمندان می‌توانند به آن بپردازند. اکنون تئاتر مقاومت به مفهوم کلی این رویداد می‌پردازد.

ارشد خط قرمرها را تبعات جنگ و اثرات روانی آن دانست و تصریح کرد: نسل جوان، آسیب‌های جنگ را نمی‌شناسند و نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند. افرادی که در جنگ حضور داشتند آدم‌های معمولی بودند که در صحنه حضور داشتند و این مسئله با قهرمانان پروری منافات دارد.

وی بیان کرد: در طول سال دو جشنواره مهم تئاتر ماه و مقاومت برگزار می‌شود. آثاری که به این جشنواره‌ها راه پیدا می‌کنند ، تحت تأثیر نگاه فلسفی و ایدئولوژیک صاحبان اندیشه شکل گرفته است و در طی این سال‌ها این روند کاملاً مثبت و رو به جلو بوده است.

لازم به یادآوری است؛ فرهاد ارشد از هنرمندان برجسته استان فارس است.

وی نویسندگی نمایشنامه های "های،های، هانیه" ، مسافر غریب ، پیکرتراش ، سیاوشوون ، زخمه ، چپیه در باد ، پس از تندر ، آمدم که ترا ببرم ، واپسین ترانه شبگیر عیار ، حدیث حیرانی ماهان چوپان ، .... و کارگردانی آثاری چون مسافر غریب ، اجاق ، روی نی بندی ،لیلی، سرود شب فرود ، زخمه ، نظر ، یک شب مهتاب ، یک شب یلدا,... را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/