ژیوار شیخ السلام، سرپرست و خواننده گروه موسیقی ژیوار در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نوع پوشش خود و این گروه موسیقی گفت: در وهله اول باید بگویم من تا امروز برای نوع پوششم همیشه از طراح لباس کمک گرفته‌ام اما نه به این معنی که از تفکر و سلیقه خودم برای انتخاب لباس‌هایم استفاده نکرده باشم و البته گاهی هم خودم طراحی لباس‌هایم را انجام می دهم.

وی ادامه داد: خوشحال هستم که در زمینه طراحی لباس هم فعالیت دارم. تمام سعی من برای زنده نگه داشتن هنر در جامعه است،اما هنر موسیقی را از هنرهای دیگر بیشتر دوست دارم و برای من حائز اهمیت است.

شیخ السلام با بیان اینکه طراحی لباس سنتی گروه را بر عهده دارد، افزود: در این گروه طراحان لباس بسیاری آمدند و رفتند اما همیشه در کنار این طراحان در طراحی لباس گروه نقش داشته‌ام.

وی اضافه کرد: برای اجرا در دو کنسرتی که پیش رو داریم سه طراح لباس فعالیت دارند. من به طرحی لباس‌های سنتی گروه مشغول هستم و مهپاره اکبری لباس‌های غیر بومی ما را طراحی می‌کند. شهرزاد شیخ‌السلام هم طراحی سربند لباس‌های سنتی و طراحی شال‌های غیربومی گروه را برعهده دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در نوع پوشش گروه "ژیوار" حجاب بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای سربند‌ها و پوشش سر اعضای گروه یک طراح مجزا تعیین کرده‌ایم.

خواننده گروه موسیقی ژیوار با اشاره‌ به رنگ و نوع لباس گروه تشریح کرد: نوع پوشش گروه ژیوار مانند سال‌های پیش و دیگر کنسرت‌های اجرا شده است و برای کنسرت آبان ماه که در تهران برگزار می‌شود دو مجموعه لباس سنتی طراحی شده که با رنگ‌های قهوه‌ای و فیروزه‌ای چشم نوازی می‌کنند. با وجود اینکه پوشش در وهله اول برای مخاطبین مهم است اما به دلیل هزینه‌های بالای لباس‌های سنتی نمی‌توانیم همیشه لباس‌های جدید برای گروه طراحی کنیم و به ناچار از لباس‌های قدیمی استفاده می کنیم و گاهی تغییرات کوچکی هم در این لباس‌ها انجام می شود.

انتهای پیام/