به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)،چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) با حضور شاعران عرب زبان داخل و خارج کشور و مسئولان استان خوزستان در کنار مرقد دعبل خزاعی در شهر شوش به کار خود پایان داد.

در این جشنواره احمد الحدراوی از کشور عراق،قاسم باوی،سالم ساری وسمیر مقبل شاعران کشور بحرین،مسعود حاتمی،مرتضی حیدری آل کثیر،علی حاتمی،حسین سلامت و نصرت عقیلی از جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه های برتر شدند.

در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، صلوات خاصه امام رضا(ع) از سوی خدام حرم آن حضرت به همراه حاضران در این مراسم باشکوه قرائت شد و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ایشان برای دقایقی در میان جمعیت به نمایش گذاشته شد که حال و هوای معنوی عجیبی را بر این مراسم حاکم کرد.شعرخوانی شاعران عرب زبان از دیگر بخش های این مراسم بود.

استاندار خوزستان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی:شاعران عرب زبان با سفر به در کشورهای دیگر معارف رضوی را به جهان معرفی کنند

استاندار خوزستان هم در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی که در شوش و در جواربارگاه دعبل خزائی برگزار شد،به اشعار این شاعر محب اهل بیت(ع) در بیش از1000 سال پیش اشاره کرد و گفت: دعبل خزاعی توانست در حکومتی استبدادی پیام عاشورا و ولایت را با زبان شعر زنده کند.

در سخنانش به برکات حضور امام رضا(ع) در سرزمین ایران اشاره کرد و ادامه داد: بزرگ ترین برکت حضور امام رضا(ع) در ایران آشنایی هنر ایرانی با آموزه های دین مبین اسلام بود که زمینه آثار هنری و ادبی فاخری با مضمون دینی در ایران را فراهم کرد.

استاندار خوزستان با تأکید بر این که در جشنواره های آینده باید شاعران عرب زبان سراینده اشعار رضوی به کشورهای دیگر سفر کنند،گفت: شاعران عرب زبان باید به کشورهای دیگر سفرکرده و در کنار دیگر شاعران مسلمان با استفاده از زبان شعر معارف اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) را به دنیا معرفی کنند.

همایش سبک زندگی رضوی در زنجان برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی همزمان با برگزاری اختتامیه این همایش در فرهنگ سرای امام خمینی زنجان اعلام شد.

از بین آثار رسیده به همایش و داوری هیات داوران در بخش خانواده در فرهنگ رضوی، هیچ یک از آثار نتوانستند رتبه های اول تاسوم را به خود اختصاص دهند.

همچنین بخش سبک زندگی در فرهنگ رضوی نیز فاقد رتبه برتر بود و خانم بهجت یزدخواسنی و زینب شعبانی با موضوع "سبک زندگی همسران و سلوک آنان در فرهنگ اهل بیت(ع)" از استان اصفهان موفق به کسب رتبه دوم و خانم ها رقیه ابراهیمی شهرآباد و طیبه ابراهیمی شهرآباد با موضوع " مولفه های هدایت فکری و معرفت بخشی در کلام گهربار امام رضا(ع)" از قم موفق به کسب رتبه سوم این بخش از جشنواره شده است.

در بخش خانواده در فرهنگ رضوی علی اکبر صیدی با موضوع "نقش محبت در زندگی خانوادگی از منظر فرهنگ رضوی" از استان زنجان، سهراب مروتی و فرشته دارایی با موضوع"بازشناسی حقوق متقابل اعضای خانواده در سبک زندگی" از ایلام، بهرام کریمی با موضوع "تاثیر دین باوری بر شاکله زندگی خانوادگی از زنجان، افشین منوچهر آبادی فرهاد حصای و میثم قاسمی با موضوع "روش های مبارزه با کج رفتاری تربیت فرزندان در خانواده از منظر امام رضا(ع)" از استان کرمانشاه، خسرو کمالی و لیلا اسلامی با موضوع"محبت پدر عامل همبستگی خانواده" از استان زنجان و خانم ها نصرت نیل ساز و سیده کلثوم حسینی کاشیدار با موضوع"محبت ابزار همبستگی افراد خانواده" از استان گلستان به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

در بخش سبک زندگی در فرهنگ رضوی نیز فرشته دارایی و جمال فرزند وحی با موضوع"فرایند بازشناسی مولفه های سلامت روان با تکیه برآموزه های رضوی" از ایلام، فاطمه سیفعلی با موضوع" سبک زندگی در فرهنگ رضوی" از کرمانشاه، علیرضا یوزباشی و محمد نوروزی با موضوع" تبیین بعد تعامل و مهرورزی سبک زندگی امام رضا(ع) در ارتباط با خانواده، محرومان و اقشار مختلف جامعه عصر خود" از استان زنجان، فاطمه سیفی با موضوع" روش های کرامت بخشیدن به انسان بر مبنای فرهنگ رضوی" از استان تهران و زهرا سادات مهماندوست قمصری و محمد نوروزی با موضوع" بازشناسی تحلیل خانواده مطلوب و تربیت فرزند در سیره و سبک زندگی امام رضا(ع)" از استان تهران برگزیده های این بخش از همایش را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/