به گزارش هنرآنلاین ، راضیه باباخانی مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی ودبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی در مراسم اختتامیه جشنواره،گفت: ترویج سیره رضوی معلم و متعلم را به روشنایی هدایت می‌کند. و پرده‌خوانی رضوی هنری ایرانی، اسلامی است که قدمت دیرینه در سرزمین هنرپرور ما دارد، هر چند امروزه این هنر مهجور شده و از دوران اوج خود بسیار فاصله گرفته است اما باید بدانیم این میراث معنوی با عمق فرهنگ و باورهای ما پیوند داشته و دارد.

وی افزود: از آن‌جا که این هنر روایتگر حوادث و وقایع زندگی اولیا و امامان معصوم است پس هنری دینی است و هدف آن تعمیم ارزش‌ها به همه‌ی سطوح اجتماعی است پس می‌تواند یکی از فعالیت‌های کانون در عرصه تعلیم و تربیت باشد و ظرفیت‌های عملی ما را گسترش دهد زیرا هنر پرده خوانی از پشتوانه‌ای قوی در بخش‌های فرهنگی، ارزشی، تجربی و شناختی برخوردار است.

بابا خانی خاطرنشان کرد:دبیر جشنواره حضور 118 گروه از 18 استان را اتفاق مبارکی دانست و آن را نشان از درک خوب مربیان از این هنر و فعالیت برشمرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی عنوان داشت:در بخش اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نفر اول صابر لگزیان و حسین حاتمی با پرده خوانی «سقاخانه اسماعیل طلا» به کارگردانی استاد ابوالقاسم اثنی عشری هنرمند پیشکسوت تاتر نیشابور ، در بخش نویسنده برتر رتبه اول به سمیه سلامی‌راد نویسنده «سقاخانه اسماعیل طلا»، در تصویر گری پرده برتر، نفر اول نسرین واحدی با پرده‌نگاری «سقاخانه اسماعیل طلا» مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از نیشابور به عنوان نماینده خراسان رضوی مفتخر به دریافت لوح تقدیر، بسته فرهنگی و جایزه نقدی شدند.

انتهای پیام/