به گزارش هنرآنلاین ، فاطمه رادپور، مهکامه شعبانی و کیانوش غریب پور آثار رسیده از هنرمندان به نخستین دوره تصویرگری پرندگان ایرانی را داوری خواهند کرد.

کیانوش غریب پور متولد ۲۰ شهریور ۱۳۴۸ و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است؛ مدیر هنری و مدیرعامل گرافیک 80 76-1374، ، مدیرهنری و مدیرعامل گروه تبلیغات مدیا 81-1379، مشاور هنری و مدیر هنری مؤسسات فرهنگی از 1376، نایب رئیس هیأت مدیره و سخنگوی انجمن تصویرگران کتاب کودک از 86-84 ، عضو هیأت بنیانگذار و دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی ایران، مدیر هنری نشرافق و کانون فرهنگی‌هنری نی‌داوود و عضو هیأت مدیره انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران از جمله فعالیت های این هنرمند بوده است، که در حال حاضر نیز رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی هنری تصویرگران و دبیر ششمین دو سالانه تصویرگری تهران نیز می باشد . وی همچنین موفق به کسب جایزه اول تصویرگری پنجمین بی‌ینال گرافیک ایران - 1376، جایزه اول بهترین طراحی کتاب سال دفاع مقدس - 1378، جایزه سوم جشنواره کتاب رشد - 1381، جایزه اول بهترین طراحی تبلیغات شهری - 1380، جایزه اول گرافیک آثار موسیقی هفدهمین جشنواره موسیقی فجر شده است. فاطمه رادپور متولد ۲۰ فروردین ۱۳۳۹ کارشناس در رشته نقاشی و کارشناس ارشد در رشته تصویرسازی است. حضور در بیش از 10 نمایشگاه نقاشی داخلی و خارجی بصورت انفرادی و جمعی، همکاری با پروژه پیش دبستانی انتشارات مدرسه، همکاری با گروه هنر و تدوین کتاب راهنمای معلم سازمان پژوهش کتاب‌های درسی از جمله فعالیت های این هنرمند است. دریافت لوح تقدیر از دوسالانه نقاشی، تشویق نامه از نمایشگاه تجلی احساس، جایزه ویژه از جشنواره مقاومت، جایزه اول روی جلد ( کتاب کلاس بهار ) از انتشارات کانون، جایزه روی جلد مجله رشد نوآموز در جشنواره داخلی مجلات رشد، جایزه دوم و سوم و تشویق نامه از جشنواره کتاب‌های درسی در بخش راهنمایی و پایه دبستان تصویرسازی کتاب‌های درسی در مقطع ابتدایی و راهنمایی تصویرسازی برای کتاب‌هایی از جمله: بهرام گور، زیبا چیست، گنجشک‌ها، آهو جان، کلاس بهار، یک قطره یک دریا از دیگر فعالیت ها و موفقیت های این رادپور محسوب می شود.

مهکامه شعبانی متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۱ است. وی کارشناس ارشد گرافیک از دانشگاه الزهرا است و همکاری با مجله سروش کودک، تصویرسازی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، عضویت در کمیته انجمن تصویرگران کتاب کودک، شرکت در نمایشگاه تصویرگری زاگرب و برگزاری ورک شاپ در شهر زاگرب- 2008 از جمله فعالیت های این هنرمند است. از موفقیت های شعبانی می توان به کسب جوایز و دیپلم افتخار پنجمین نمایشگاه آثار تصویرگران کتاب کودک در بخش روی جلد - 2002 ، دیپلم افتخار موزه هنرهای معاصر تهران 2004 ، جایزه اول سومین دوره جشنواره تصویر گری کتابهای درسی2007، جایزه دوم دربینال جهانی ادیان توحیدی2008 ، جایزه اول جشنواره تصویرگری نیایش 2009 ، منتخب جشنواره کتابهای برتر سال 2009و2010 ، منتخب جشنواره براتیسلاوا 2009و2011 اشاره کرد.

16شهریورماه سال جاری گروه هنرى پیله بهشت با انتشار فراخوان از تصویرگران دوست دار محیط زیست دعوت به عمل آورد تا در نخستین پیوند هنر و محیط زیست با محوریت پرنده نگری مشارکت کنند.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنرى، تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه ای جدید و ثبت گونه های مختلف پرندگان توسط هنرمندان اعلام شده است.

هیات انتخاب پس از بررسی آثار ارسالی از ٢٠ تصویرگر برتر برای حضور در کارگاه های آموزشی تخصصى تئورى و عملى پرنده نگرى در نظر گرفته شده که به صورت رایگان می باشد دعوت به عمل می آورد که پس از گذران این کارگاه ها و حضور در مناطق طبیعی، آثار خود را خلق کنند که این آثار در نمایشگاه به معرض تماشای علاقه مندان قرار می‌گیرد.

متقاضیان علاقه مند تا ششم مهرماه فرصت دارند چهار قطعه از نمونه آثار خود را به منظور داوری و پذیرش از طریق ایمیل به آدرس info@cpart.ir ارسال نمایند.

این رویداد توسط گروه هنرى پیله بهشت و با حمایت انجمن فرهنگى هنرى تصویرگران، خانه هنرمندان ایران، شهرداری تهران و سازمان آگهی های روزنامه ایران برگزار می شود.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.cpart.ir مراجعه کنند .

انتهای پیام/65