به گزارش هنرآنلاین، در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک میان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و شورای ملی هنر کره جنوبی "آرکو" که سال گذشته منعقد شد، گروهی از هنرمندان کره جنونی در سفری تحت عنوان "دوستی با مردم تهران" از 25 شهریورماه الی 4 مهر ماه به تهران می‌آیند.

این هنرمندان دراولین روز حضور به ساخت خانه‌ای در رواق هنر فرهنگستا ن هنر خواهند پرداخت و در روزهای بعد، هر روز یکی از هنرمندان کرهای در آن به خلق اثر خواهد پرداخت.

ساخت آثار هنری با استفاده از مواد واجسام بازیافتی جمع آوری شده از سطح شهر، اجرای پرفورمنس با استفاده از بافته های سنتی ایران و کره، سرودن شعر، ساخت پنجره از جنس قند و شکر برای خانه ساخته شده و اجرای پرفورمنس با صدای باد از جمله برنامه هایی ست که این هنرمندان در رواق هنراجرا خواهند کرد.

همچنین این هنرمندان، علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی، هنری و موزه ها و... به بازدید از چهار کارگاه شیشهگری استاد یوسفی؛ مجسمه سازی استاد قدرت الله عاقلی؛ کاشی سازی استاد کاظم پورو نقاشی_خط استاد کاظم زاده خواهند پرداخت تا شاهد مراحل طراحی و خلق آثارهنری ایرانی باشند.

در آخرین روز حضور این هنرمندان در ایران، با حضور در فرهنگستان هنر، در نشستی با برپایی مراسم چای، به تشریح دست آوردهای حضور خود در ایران خواهند پرداخت.

این نشست چهارشنبه 4 مهر ماه ساعت 10 صبح در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزارمی‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایینتر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

انتهای پیام/65