به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ، این روزها تالار اصلی مجموعه تئاترشهر میزبان نمایش "سیندرلا" به کارگردانی جلال تهرانی است. سیندرلا، مردی بازپرس و عاشق، زنی مردپوش، تیمساری که گروهبان است کاراکترهای این اثر هستند. از این سیندرلای تهرانی تا آن سیندرلای افسانه ها تفاوت بسیار است اما بی‌شباهت هم نیست. پای یک کفش در میان است و مرد بازپرس عاشق و زنی که از اساس سیندرلا بودنش ....

این نمایش تا 1 مهرماه با ایفای نقش گلاب آدینه، مجید آقا کریمی، بهنوش طباطبایی، بهزاد عبدی در تالار اصلی به روی صحنه است.

نمایش "عرق خورشید، اشک ماه" کار آتیلا پسیانی پس از اجرای نمایش "سیندرلا" جایگزین این اثر نمایشی می‌شود. رضا کیانیان، علیرضا خمسه، خسرو پسیانی در جدیدترین اثر آتیلا پسیانی ایفای نقش می‌کنند.

حضور رضا کیانیان پس از سالها دوری از صحنه از ویژگی‌های این اثر نمایشی است، کیانیان از سال ۱۳۴۵ بازیگری تئاتر را آغاز کرد و در نمایش‌های "آنتیگونه"، "خرده بورژوا"، "چهره‌های سیمون ماشا"، "ازدواج آقای می سی سی پی"، "یادگار سالهای شن" و... بازی کرد. او در فروردین ۸۹ با بازی در نمایش "پروفسور بوبوس" به کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از ۶ سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه نمایش بازگشت و این بار نیز با نمایشی از همین کارگردان به صحنه می‌آید.

این اثر نمایشی از 7 مهرماه ساعت 20 اجرای خود را در تالار اصلی آغاز می‌کند. این نمایش را محمد حفاظتی ترجمه کرده و برداشتی از داستان "یغمای باشکوه خورشید" اثر پیتر شفر است. حدود 20 کودک در نمایش "عرق خورشید، اشک ماه" حضور خواهند داشت. در این نمایش از یک اسب زنده در صحنه استفاده می‌شود که برای نقش رضا کیانیان در نظر گرفته شده است.

نمایش "عرق خورشید، اشک ماه" نمایشی است کاملا به دور از طنز و هیچ شخصیت طنزی ندارد.

نمایش "عرق خورشید، اشک ماه" به نویسندگی محمد چرم شیر و دراماتورژی رضا گوران اجرا می شود و آتیلا پسیانی هم طراح صحنه، لباس، نور و کارگردان هستم. مهندسی تکنیک نمایش را آنکیدو دارش انجام می دهد که ترکیبی از تصویر و صداست و ماریا حاجیها طراح گریم نمایش است.

انتهای پیام/54/53