به گزارش هنرآنلاین؛کرم باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان دشتستان از مهم‌ترین رویکردهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است که در برنامه‌‌ریزی‌های مختلف برای تحقق آن کوشیده‌ایم.

وی افزود: در شهرستان دشتستان توان و پتانسیلی بالا در عرصه فرهنگی و هنری وجود دارد و با برنامه‌ریزی همه‌جانبه مسئولان درخشش این استعدادها به نفع شهرستان ممکن خواهد بود و در حوزه فرهنگ و ارشاد از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: آشنایی با نیازها و دغدغه‌های فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان از ویژگی‌ها و خصوصیات ارزنده‌ای است که مسئولان این شهرستان را در ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به هنرمندان و فعالان فرهنگی یاری کرده است.

باقری بیان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان در سال‌های اخیر همواره به مناسبت‌های ملی و مذهبی توجه خاص داشته و شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی متونع بر اساس مناسبت‌های تاریخی مر مناطق مختلف شهرستان دشتستان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های دهه کرامت رویکرد مهمی است که در ماه‌های اخیر به آن توجه داشته‌ایم و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دشتستان در این ایام شاهد برگزاری بالغ بر 140 برنامه و 13 ویژه برنامه دهه کرامت در این شهرستان خواهیم بود.

این مسئول با اشار هبه ضرورت برگزاری نشست‌های تبیین فرهنگ حجاب، اذعان داشت: برگزاری نشست‌های کارشناسی در بحث حجاب از اقدامات ارزشمندی است که طی سال‌های اخیر اقدامات وسیعی در این خصوص صورت گرفته و در دهه کرامت نیز شاهد تداوم این امر خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در فرهنگ‌سرای شهرستان دشتستان اقدام شاخصی است که به مناسبت دهه کرامت در موضوع حجاب شاهد آن خواهیم بود و این نمایشگاه از 20 تا 30 شهریورماه به فعالیت می‌پردازد.

باقری افزود: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی مرتبط با موضوعات اسلامی و دهه مبارک کرامت از دیگر اقداماتی است که در دهه مبارک کرامت شاهد آن هستیم و در این نمایشگاه گروه هنری هشت نفره که در زمینه آثار دینی فعالیت دارند، آثار هنری خود را به نمایش می‌گذارند.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از 40 اثر نفیس در رشته‌های خطاطی، نقاشی، طراحی، کاریکاتور و ... برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/62