بزرگمهر حسین پور هنرمند کاریکاتوریست در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: برای نخستین بار است که نقاشی هایم را در قالب نمایشگاه به نمایش می گذارم و پیش از این مخاطبان آثارم با کاریکاتورها و کمیک استریپ های من آشنا شده اند. البته در نقاشی های این مجموعه نیز من کاریکاتورهایم را به جای این که برروی مقوا بکشم بر روی بوم و با تکنیک اکرولیک کشیده ام.

وی افزود: این مجموعه در برگیرنده 14 نقاشی در ابعاد 150 در 120 است و بر روی هر بوم یکی از زنان حرم سرای ناصرالدین شاه را به همراه فضای پیرامونی شان و با نشان دادن بخشی از ظلمی که به آنها می شد به تصویر کشیده ام و و هر یک از این تابلو نام دارد و برای کشیدن آنها از عکس ها و منابع متعددی که از حرمسرای ناصرالدین شاه موجود بود، استفاده کرده ام. قیمت پایه نقاشی های این مجموعه پنج میلیون تومان است.

به گفته حسین پور؛ دوره قاجار یکی از بدترین دوران تاریخی ایران است که در این دوره حقوق بشر به طور کامل نقض می شده و دراین دوران به زنان ظلم بزرگی می شده است.

این کاریکاتوریست درباره چرایی انتخاب این موضوع برای نقاشی هایش گفت: من سال ها پیش نقاشی از مجموعه زنان سرزمین من را به صورت تک تصویر آغاز کردم و در دی ماه سال 91 تصمیم گرفتم که هر یک از تصاویر را که مربوط به دوره ای خاص بود را در قالب بک مجموعه کار کنیم و زنان حرمسرای ناصرالدین شاه نخستین مجموعه است.

وی درباره انتشار کتاب این مجموعه یا ساخت انیمشین براساس موضوع زنان حرمسرا قاجار گفت: من عموما هر مجموعه ای که کار می کنم را به صورت مستقل انجام می دهم از این قصد ندارم که براساس این نقاشی ها ایمشین بسازم اما در آینده احتمال دارد با کامل شدن مجموعه های زنان ایران کتابی در این زمینه منتشر کنم. اما باز هم این یک احتمال است. اما کارت پستال این مجموعه بزودی منتشر خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی های بزرگمهر حسین پور از جمعه 29 شهریور در گالری راه ابریشم برپا می شود.

حسین‌پور در سال ۱۳۵۵ به دنیا آمد. او رشته نقاشی را در دانشگاه آزاد تهران به پایان رساند. از سال ۱۳۶۹ به عنوان کارتونیست و کاریکاتوریست در نشریات گوناگون کشور مانند گل آقا، کیهان کاریکاتور، روزنامه زن، سروش نوجوان، رشد نوجوان، روزنامه نوروز، روزنامه آفتابگردان، روزنامه اقبال و هفته‌نامه چلچراغ به کارپرداخته است. و مدیریت بخش هنری مجلات زنان فردا، عروس هنر، دانش یوگا را بر عهده داشته است. وی هم اکنون از کارگردانان پرکار انیمیشن ایران است که کارگردانی فیلم های بسیاری را به انجام رسانده است.

انتهای پیام /

320