به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ؛ مجموعه "هزار و یک عصر" سلسله اجراهایی را در بر می گیرد که از اردیبهشت ماه سال جاری در باغ-موزه ی قصر آغاز شده است. این مجموعه که با کیوریتوری علی اتحاد برگزار می شود تا امروز نه اجرا را پشت سر گذاشته است.

هر یک از عصرهای این مجموعه به هنرمندی متفاوت با برنامه اختصاص یافته است و مجموعا "هزار و یک عصر" این امکان را یافته تا بدل به تریبونی آزاد برای ارائه هنرهای اجرایی شود.

قسمت دهم این مجموعه اما در فضایی متفاوت برگزار خواهد شد. این برنامه که جمعه بیست و دوم شهریور ماه در "تهران آرت" برگزار می شود "چهره های ساختگی تهران" نام دارد و جرالد روسباخر هنرمند اهل اتریش آن را اجرا خواهد کرد.

جرالد روسباخر ( متولد ۱۹۷۴) هنرمند حوزه مدیا آرت و موسیقی دانی است که در وین به دنیا آمده و در همان شهر زندگی و کار می کند. آثار جرالد روسباخر بازتاب دهنده این ایده است که چگونه واقعیت در مسیر بازنمایی رسانه های دیجیتال دچار دگرگون می شود و این دگرگونی چه تاثیراتی در ادراک ما نسبت امر واقع دارد.

آثار او شامل چیدمان٬ اشیاء هنری٬ ویدیو٬ صدا و عکس است و تا امروز در فستیوال آرث الکترونیکا٬ دوسالانه استانبول و نمایشگاه های داخلی (اتریش) و خارجی بسیاری به نمایش در آمده است.

روسباخر در بخشی از بیانه ی اثر چنین می نویسد:

رسانه هایمان ما را با تصاویر مردمان پر زرق و برق احاطه کرده اند؛ تصاویری که حامل ایده زیبایی اند. این رسانه ها بدن هایی را به تصویر می کشند که تنها به واسطه تمهیدات پزشکی و سازکارهای فنی فراهم می آید.

روزگاری اگر خود را به صورت تمام و کمال وقف این ایده آل ها می کردید سرانجام دست یافتنی بودند اما امروز حتی مدل هایی که زیست شان تحت برنامه ریزی دقیق قرار می گیرد نمی توانند به تصاویرشان در مجلات وفادار بمانند.

این برنامه با همکاری "تهران آرت"٬ "آناهیتا آرت استودیو"و "انجمن ایران و اتریش" برگزار خواهد شد.

این اجرا ساعت هفت تا نه شب در تهران آرت واقع درخیابان کریم خان زند، خیابان ویلا (استاد نجات اللهی)، خیابان سپند شرقی، پلاک ۲۰ برگزار می شود.

انتهای پیام/

320