به گزارش هنرآنلاین، سال گذشته این پروژه ازفهرست مهر ماندگار حذف شد و گرچه چندی پیش خبر به مناقصه رفتن این پروژه بزرگ منتشر شد اما اخبار جدیدی روی رسانه‌ها قرار نگرفت تا این که معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از واگذاری پروژه به پیمانکار و آغاز مراحل نقشه برداری تالار مرکزی شیراز خبر داد.

جمشید معینی با بیان این که قراردادی به ارزش 42 میلیاد تومان بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیمانکار پروزه منعقد شده است، گفت: در حال حاضر مراحل نقشه برداری در دست انجام است و حداکثر تا 30 روز آینده مراحل احداث آغاز می‌شود.

وی با بیان این که با احتساب تجهیز تالار مرکزی شیراز هزینه این پروژه بدون در نظر گرفتن آثار تورمی 55 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: مدت زمان تحویل پروژه 36 ماه در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار فاز اول آن شامل 2 سالن تخصصی موسیقی و تئاتر و 2 سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معینی افزود: تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت 18000 متر مربع و با زیر بنای 20 هزار متر مربع احداث می‌شود.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دو سالن تخصیصی موسیقی و تئاتر هر کدام با ظرفیت 1000 نفر را از بخش‌های مهم این پروژه دانست و گفت: سالن همایش 2000 نفری با زیر بنای 4000 متر مربع گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی، فضای نگهداری ادوات موسیقی از دیگر بخش‌های است که در تار مرکزی شیراز دیده شده است.

معین در پایان این پروژه را بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت استاندار فارس و نمایندگان مجلس اعتبارت تالار مرکزی شیراز که هنرمندان سال‌هاست انتظار آن را می‌کشند به موقع تخصیص یابد تا پروژه سر موقع به دست فرهنگ وادب وهنر فارس برسد.

انتهای پیام/38