به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره شامل بخش نمایش صحنه ای است. گروه های متقاضی حضور در جشنواره استانی می‌بایست در فاصله زمانی بهمن 91 تا پایان شهریورماه 92 نسبت به اجرای عمومی نمایش (حداقل هفت اجرا در مرکز استان و پنج شب در شهرستان به تایید انجمن هنرهای نمایشی و اداره ارشاد شهرستان یا استان و یا دبیرخانه شورای صدور پروانه نمایش استان) اقدام کرده و یا در جدول قطعی اجرای عمومی با تعهد کتبی کارگردان باشند.

موضوع های جشنواره به ترتیب اولویت به این صورت هستند: نمایش‌هایی با تکیه بر مضامین دینی و تکیه بر نوآوری و خلاقیت، نمایش‌هایی با تکیه بر شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، نمایش‌هایی با تاکید بر فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی و پاسدار ارزش‌های اسلامی، پرداختن به موضوعات اجتماعی و ملی، احیاء کردن نمایش‌های آیینی سنتی، متون نمایشی ایرانی و به ویژه آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهند گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در خلق آثار در ارزیابی هیئت انتخاب تأثیرگذار خواهد بود.

ارائه مجوز کتبی نویسنده به هنگام ارسال آثار الزامی است. ارائه مجوز شورای نظارت، ارزشیابی و صدور پروانه نمایش الزامی است. دبیرخانه جشنواره از پذیرش نمایشنامه های تکراری معذور است.

در خصوص متون چاپ شده نمایشنامه نویسان مطرح کشور، که تاکنون به تعداد زیاد اجرا شده‌اند، تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و شیوه نو در برخورد با اثر مورد قبول دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

گروه های نمایشی نباید قبلاً" با همان نمایش در هیچ یک از جشنواره های (استانی، منطقه ای و سراسری) شرکت کرده باشند. متون خارجی صرفاً" در بخش جنبی جشنواره استانی ( پس از تایید از سوی هیئت بازبین ) می‌توانند به اجرا درآیند. هرگونه امکانات خاص از لحاظ سالن و دیگر مسائل مربوط به اجرا، می‌بایست قبل از برگزاری جشنواره با دبیرخانه استان هماهنگ شود. در غیر این صورت این دبیرخانه تعهدی در قبال درخواست‌های گروه نخواهد داشت.

چنانچه هرکدام از آثار پیش از برگزاری جشنواره اجرای عمومی نداشته باشند، در صورت پذیرش و راه یابی به جشنواره منطقه ای، از حضور در جشنواره مذکور منع خواهند شد. جشنواره به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و آثار منتخب به جشنواره منطقه ای راه خواهند یافت. راه‌یابی گروه های نمایشی به جشنواره منطقه ای فقط از طریق شرکت در جشنواره استانی امکان پذیر خواهد بود.

متقاضیان می‌بایست سه نسخه لوح فشرده فیلم اجرای نمایش خود را به همراه یک نسخه از نمایشنامه و فرم تکمیل شده فراخوان و مجوز شورای نظارت، ارزشیابی و صدور پروانه نمایش، حداکثر تا 25 شهریورماه برای ارائه به هیئت بازبین جشنواره به دبیرخانه جشنواره به نشانی: سنندج، میدان بسیج، پایین‌تر از دادگستری، مجتمع فرهنگی هنری فجر، اداره امور هنری، دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال CD یا DVD آثار برای بازبینی 25 شهریورماه است. اعلام نتایج مرحلهٔ بازبینی 30 شهریورماه است. مکان برگزاری جشنواره شهرستان سنندج خواهد بود. زمان دقیق برگزاری جشنواره متعاقباً" اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/38