به گزارش هنرآنلاین؛ این عکس از روی تابلوی گل آفتابگردانی که در سال ۱۸۸۸ میلادی ترسیم شد، برداشته شده است. این تابلو در سال ۱۹۴۵ میلادی در ژاپن از بین رفت.

عکس این نقاشی در آرشیو موزه‌ای در ژاپن پیدا شده و در آن نشان داده می‌شود که ونگوگ می‌خواسته این نقاشی را با قابی نارنجی به نمایش بگذارد. این نقاشی که به "گلدانی با پنج گل آفتابگردان" مشهور است، گل‌های آفتابگردان را در گلدانی با پس‌زمینه سرمه‌ای نشان می‌دهد.

تابلو در سال ۱۹۲۰ میلادی به یک مجموعه‌دار ژاپنی فروخته شد، اما در جریان بمباران شهر اوزاکا توسط هواپیماهای آمریکایی در جریان جنگ جهانی دوم از بین رفت. مارتین بیلی، خبرنگار یک مجله هنری در جریان تحقیق برای کتابش با عنوان "آفتابگردان‌ها مال من است؛ داستان شاهکارهای ون گوگ" به این عکس دست یافته است. به نوشته بی.بی.سی؛ او در این باره گفت: "به نامه‌های ون گوگ رجوع کردم و دیدم که او درباره تابلویی نوشته که می‌خواسته آن را با قابی نارنجی به نمایش بگذارد. چیزی که پیش از آن هیچ‌گاه دیده نشده بود."

او گفت: "ونگوگ عاشق استفاده و ترکیب رنگ‌های مکمل مانند آبی و نارنجی در آثارش بود. او با قاب کردن نقاشی‌هایش یک اثر هنری کامل خلق می کرد."

آقای بیلی می‌گوید: "ما می‌توانیم ببینیم چگونه ون گوگ می خواسته گل‌های آفتابگردان را به نمایش بگذارد و ما اثر را همان‌طور می‎بینیم که ون گوگ خود می‎خواسته دیده شود."

به گفته او استفاده از رنگ نارنجی برای قاب یک نقاشی در آن زمان "ایده‎ای انقلابی" بوده است چون قاب‌ها بیشتر طلایی رنگ و طرح‎دار بودند و نقاشی‌های مدرن با قاب‌های سفید و ساده به نمایش گذاشته می‌شدند.

یکی دیگر از تابلوهای مجموعه گل‌های آفتابگردان ونگوگ در سال ۱۹۸۷ میلادی به قیمت حدود ۴۰ میلیون دلار فروخته شد که در آن زمان رکورد گران‌ترین تابلوی نقاشی را شکست.

انتهای پیام/32/