به گزارش هنرآنلاین، ایوب جوانکار در چندین دوره از نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه بین‌المللی قرآن و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در نگارخانه سعدآباد در سال1379 حضور پیدا کرده است.

جوانکار نفر برگزیده در بازسازی, مرمت و ساخت جلدهای روغنی (لاکی) در کتابخانه موزه مجلس اسلامی در سال 1382 است. همچنین نفر برگزیده در رشته جلدسازی لاکی, تذهیب و گل و مرغ در چندین دوره از نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم در تهران.

وی استاد راهنمای بخش عملی پایان نامه های دانشجویی و استاد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز در دوره کارشناسی ارشد در سال‌های 1385 تا 1388 بود است.

ایوب جوانکار در سال های 1385 و 1386 نمایشگاه انفرادی با عنوان شمع جمع در نگارستان شاهد مهرماه، نمایشگاه انفرادی آثار لاکی در مجموعه سعدآباد کاخ موزه ملت, موزه ملل همراه با برپایی کارگاه آموزشی، نمایشگاه انفرادی آثار لاکی, جلد قرآن, شمایل, خط, تذهیب و گل و مرغ در کاخ موزه ملت, موزه ملل مجموعه سعدآباد و نمایشگاه انفرادی نگاهی به آثار لاکی دوره قاجار شامل: جلدقرآن,قلمدان,جعبه,شمایل,خط,تذهیب و گل و مرغ در سازمان میراث فرهنگی تهران برپا کرد.

وی عضو اساتید هنری در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و عضو اساتید هنری (گل و مرغ) در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

این هنرمند در سال 1388 نمایشگاه خود را در کشور فلیپین برپا کرد و در همان سال داور بخش هنری (گل و مرغ) در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران شد. سال بعد هم در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان استاد ناظر شرکت کرد.

وی در دومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی مشهد مقام دوم را کسب کرد و در هفتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا شیراز و در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر هم شرکت داشت.

جوانکار در سال 1390 دو نمایشگاه انفرادی "نقش و نگار" و آفتاب عشق" را در خانه فرهنگ شیخ هادی تهران و فرهنگسرای آفتاب برپا کرد. همچنین در همین سال در نمایشگاه هنرمندان در جزیره کیش، اولین نمایشگاه هنری طواف تا ولایت، نمایشگاه هنرمندان در بندر ماهشهر و هشتمین جشنواره دوسالانه نگارگری هم شرکت داشت.

همچنین سال 90 سالی بود که او در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اولین دوره نمایشگاه ملی قرآن کریم گیلان، گروه هنرمندان ایرانی در کراچی پاکستان، چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شرکت و نمایشگاه انفرادی "نیستان" را در فرهنگسرای ارسباران تهران برپا کرد.

سال گذشته هم این هنرمند در یک نمایشگاه گروه در نگارخانه ایوان شرکت کرد و نمایشگاه انفرادی نگاهی به آثار او در نگارخانه مترو شهید بهشتی برپا شد.

ایوب جوانکار مرداد ماه 92 آثار جلدلاکی و گل و مرغ خود را در نگارخانه کوثر اصفهان به نمایش گذاشت.

نمونه آثار این هنرمند که در آخرین نمایشگاه اش در اصفهان به نمایش گذاشته شد را در زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/38