علیرضا اسماعیلی؛ هنرمند نقاش، در گفت‎‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره آثاری که جمعه 15 شهریور در گالری سیحون به نمایش درخواهد آمد، گفت: در این نمایشگاه 14 اثر نقاشی به نمایش درآمده است که برای خلق آنها از رنگ روغن، اکرلیک و مداد روی بوم و مقوا استفاده شده است. ابعاد این آثار بسیار متفاوت است و در میان آنها کارهایی با ابعاد 1 در 1 متر و 40 در 50 سانتی متر نیز وجود دارد.

وی افزود: موتیف اصلی این آثار سنگ است و نمایشگاه نیز "سنگ‌ها" نام دارد. این سنگ‌‎ها در ارتباط با انسان و طبیعت کار شده‌اند؛ البته این نخستین مجموعه‌کاری است که من در آنها از سنگ استفاده کرده‌ام، فضای این آثار رومانتیک است و البته حال و هوایی سوررئال دارد گرچه این سوررئالیسم بر خلاف آنچه از این مکتب انتظار داریم آثار وهم‌انگیز و کابوس‎وار را شامل نمی‎شود.

این هنرمند نقاش درباره اینکه چرا سنگ را به عنوان عنصر اصلی مجموعه تازه خود انتخاب کرده است نیز اظهار کرد: سنگ به لحاظ تجسمی دلمشغولی معماران، مجسمه‎سازان، نقاشان و هنرمندان بسیاری است. در مجموع این عنصر ویژگی‌های بسیار جالبی دارد؛ سنگ هم از فضای ماورای ما می‎آید و هم زیر زمین و دریا وجود دارد و در عین اینکه ساکن و خاموش است و ما بی تفاوت از کنار آن عبور می‎کنیم، اما در بزرگترین بلایای طبیعی سهمی قابل توجه دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در این آثار آنجا که فیگور با سنگ ترکیب شده است نوعی توهم وجود دارد که در عین حال ارتباط انسان و طبیعت با سنگ را نیز به ما نشان می‏دهد زیرا به طور کیلی هم طبیعت در میان سنگ (کوه) احاطه شده و هم انسان در میان سنگ (معماری) زندگی می‎کند.

این دهمین نمایشگاه علیرضا اسماعیلی است، آخرین نمایشگاه این نقاش 5 سال قبل و در گالری دی برگزار شده است. نمایشگاه "سنگ‎ها" از 15 تا 28 شهریور در گالری سیحون برپاست و علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید از آن به نشانی خیابان خالد اسلامبولی- کوچه 4- پلاک 11- طبقه همکف مراجعه کنند.

انتهای پیام/65