کریم متقی، عکاس با سابقه استان آذربایجان شرقی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دولت جدید دولت امید است و ما هنرمندان امید گرفته‌ایم تا هنر رونق پیدا کند. حداقل مسئله این است که فضای موجود شکسته می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبتی که در تغییرات جدید می‌بینیم این است که طی طرح جدید وزیر ارشاد قرار است تا ممیزی کتاب‌ها بعد از انتشار صورت گیرد و این مسئله مهمی در زمینه چاپ کتب عکاسی است.

متقی توضیح داد: کتاب‌های بسیاری از عکاسان مطرح که برای رشد این رشته و آموزش مفید است بدون علت و دلیل قانع کننده پشت درهای ممیزی مانده‌اند.

وی عنوان کرد: وقتی افراد کارمند یک نهاد هستند باید طبق ضوابطی خاص عمل کنند که شاید اگر ما هم جای آن‌ها باشیم همین رویه را پیش بگیریم.

این عکاس گفت: ما به تغییرات جدید امیدواریم، هرچند باید برای تغییرات تاوانی پرداخت شود، اما معتقدیم در دولت جدید شرایط برای فعالیت های هنری بهتر می‌شود.

کریم متقی متولد 1345 در دامنه های کیامکی شهرستان مرند است. او کاردانی هنر را از مرکز شهید مطهری تهران گرفت و کارشناسی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه تبریز، همچنین دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران است.

وی تا کنون کتاب‌های "زیبایی در عکاسی" به قلم رابرت آدامز و "عکس-گفت" را ترجمه کرده و بیش از 40 مقاله درباره عکاسی را تالیف و ترجمه کرده است که در مجله عکس، مجله دوربین عکاسی و دیگر نشریات سطح کشور به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/38