به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ،با برگزاری شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی نمایشگاهی همزمان با برگزاری جشنواره بر پا می‌شود در بخشی از این نمایشگاه عکس‌هایی از فعالان و پیشکسوتان عرصه هنر آیینی و سنتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

همچنین در بخشی دیگر از این نمایشگاه به منظور بزرگداشت 5 هنرمند عرصه هنرهای آیینی و سنتی که در بین ما نیستند و به زندگی آنها پرداخته می‌شود.

بزرگانی از عرصه هنرهای آیینی و سنتی که دیگر در بین ما نیستند اما اقدامات و آثار با ارزش و فراموش نشدنی از آنها به جای مانده و یاد آنها همواره بین آیندگان هنر نمایش ایرانی زنده خواهد ماند. مجید فروغی بازیگر تئاتر از هنرمندان عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی که به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

صادق همایونی، نویسنده و پژوهشگر برجسته‌ فرهنگ عامه، که در سن ۷۹ سالگی در سال 92 به دلیل ایست قلبی درگذشت.

سعدی افشار تنها بازمانده نسل سیاه باز نمایش ایران در حالی که نمایش "فیس‌پوک" را در سینما تئاتر فردوسی روی صحنه داشت؛ جمعه 30 فروردین 92 در منزل شخصی‌اش درگذشت.

مرشد ولی‌الله ترابی نقال پیشکسوت نیز شنبه 12 مرداد 92 در بیمارستان مدائن درگذشت و محمود استاد محمد دیگر هنرمند عرصه هنرهای آیینی و سنتی که 3 مرداد 92 پس از سالها مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. همچنین در این نمایشگاه نسخ قدیمی تعزیه به نمایش گذاشته می‌شود.

شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی بیگی از 22 تا 30 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/54/53