کیانوش بهروز پور در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. بیست کمیته مشغول انجام مراحل مختلف در حوزه های متفاوت هستند. این جشنواره در هفت سالن برپا می‌شود. دو سالن، تئاتر شهر همدان در مجتمع شهید آوینی، دو سالن در مجتمع بوعلی سینا، تالار فجر شهرداری،سالن کانون مهدیه آموزش و پرورش و سالن سینما کانون میزبان هنرمندان عرصه نمایش خواهند بود.

وی وجود سالن تخصصی تئاتر کودک را ضروری ندانست و تشریح کرد: از نظر سالن‌های اجرایی مشکلی نداریم . سالن تخصصی مستلزم ویژگی‌هایی است. اگر تنها یک سالن تخصصی تئاتر کودک باشد خیلی از کارها را نمی‌شود در آن اجرا کرد. در حال حاضر دو اثر کودک اجرای عمومی دارند یکی در پلاتو و دیگری در سالن قاب عکسی است؛ اگر تنها یک سالن تخصصی داشتیم مسلما به مشکل بر می‌خوردیم. البته وجود چنین سالنی بد نیست ؛ ولی مستلزم ایجاد یک مجتمع کودک خواهد بود که در آن سالن‌های متعدد وجود داشته باشد و این مسئله بسیار هزینه بر است. در جشنواره امسال دوازده گروه نمایشی کودک تنها از همدان حضور خواهند داشت.

مسئول کمیته سالن‌ها گفت: جشنواره چندین دوره است که در همدان برگزار می‌شود. امسال هم هیچ مشکلی وجود ندارد مگر اینکه تعمیرات کوچکی که بایستی انجام شود. از نظر نصب دکور محدودیتی وجود ندارد. کارها پس از بازبینی به تناسب اثر و دکورشان، سالن مورد نظر برایشان در نظر گرفته می‌شود. از میان این هفت سالن پنج سالن بزرگ و با ظرفیت بالا و برای کارهایی با دکور گسترده به کار می‌رود و دو پلاتو برای کارهای کوچک در نظر گرفته شده است.

بهروز پور در پایان بیان کرد: برای تئاتر خیابانی نیز چند نقطه در نظر گرفته شده است. سه منطقه آن ثابت است . فضای باز مقابل مجتمع شهید آوینی، مجتمع بوعلی و فجر سه منطقه ای است که در نظر گرفته شده است. نیروی انتظامی و شهرداری جهت اجرای بهتر تئاتر های خیابانی هماهنگی لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/