احمد فرهادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین بیان کرد: این نمایش، به قلم اریک امانوئل اشمیت است، که با حضور اعضای گروه تئاتر "پرمه" تالش، به مدت یک هفته در این شهر به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: "خرده جنایت‌های زناشویی" روایت گر داستان ژیل است که بر اثر حادثه ای مرموز دچار فراموشی شده و همسرش او را به خانه می‌آورد، اما ژیل حافظه‌اش را از دست داده است و تلاش می‌کند از صحبت‌ها و تعریف‌های همسرش، گذشته را بازسازی کند و هویت خود را بازیابد.

فرهادی توجه به روابط را در دنیای مدرن بسیار مهم دانست و تشریح کرد: از جمله مواردی که ضرورت پرداختن به این متن را ایجاد کرد می‌توان به نوع ارتباط زناشویی اشاره کرد. در دنیای سنتی فاصله میان افراد مانع از ارتباط میان آن‌ها می‌شد ولی در دنیای مدرن این شخصیت‌ها، علارقم گفت و گوی روان، عدم ارتباط و تفاهم دیده می‌شود. مشکلات کاملا ذهنی و درونی است. این افراد هر قدر بیشتر وارد دنیای مدرن می‌شوند با بحران بزرگ‌تری روبه رو می‌شوند. آدم‌های اشمیت دارای نقاب هستد، آناهها برای رسیدن به اعتماد باید نقاب‌ها را بردارند و این اتفاق رخ نمی‌دهد؛ هر نقابی که برداشته می‌شود نقاب دیگری جای آن را می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مسائلی که در این متن به آن پرداخته می‌شود ایجاد شناخت صحیح از زن و مرد است. اینکه زن‌ها دوست دارند مردا دارای خصوصیات زنانه ای هم داشته باشند و بر عکس. پرداختن به زوایای شناخت انسان که در نمایشنامه اشمیت وجود داشت و نگاه ریزبینانه او سبب شد که این متن از جذابیت خاصی برایم برخوردار باشد و به آن بپردازم.

کارگردان "نمایش"خرده جنایت‌های زناشویی" تصریح کرد: در اجراهایی که از این نمایش دیده بودم همه سعی در ایجاد یک فضای رئال و واقعی داشتند؛ اما نگاه من به این اثر خلق یک فضای ذهنی است؛ در این فضا شاهد میز شطرنج و فرش به شکل مارپله در صحنه هستیم. کتابخانه و صندلی‌ها داخل مشما بسته بندی شده‌اند که فضای سرد و شک برانگیز میان این آدم‌ها را القا می‌کند.

فرهادی شیوه بازی در این اثر ا از ویژگی‌های اصلی نمایش دانست و بیان کرد: این نمایش بالای دو ساعت است، قسمت‌هایی از روابط میان افراد به علت محدودیت‌هایی که وجود دارد قابل اجرا نبود بنابراین آن‌ها را تبدیل کردم . در شیوه بازی برخلاف تمام اجراها که ژیل آدم مرموزی است این شخصیت تبدیل به آدم ساده لوح شده است که دوست دارد همه چیز را بفهمد. حرفهای شعاری و سرگرمی بیشتر را وارد کار کردم. از تمام روشهای بازی بهره گرفتم . معصومه مختارزاد و روح الله بخت شاهی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "خرده جنایت‌های زناشویی"تا 18 شهریورماه، ساعت 19 در مجتمع فرهنگی هنری معراج شهرستان تالش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/