به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزیر ارشاد در خصوص برگزاری نمایشگاه کیش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه ساماندهی مد و لباس، برگزاری نمایشگاه‌های استانی با هدف ارتقاء سطح قدرت انتخاب مردم و هویت بخشی به موضوع مد و لباس در دستور کار معاونت هنری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که اخیراً در جزیره زیبای کیش برگزار شد نیز جدا از این هدف نبود اما اهداف دیگری را هم در نظر داشت. رقابت با سایر اقلام خارجی موجود در جزیره، معرفی طرح‌های زیر نظر بنیاد ملی مد و لباس و شناساندن سرفصل‌هایی مانند "شیما" و "مالکیت معنوی اثر" از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه مد و لباس کیش بود.

وی افزود: از آنجایی که در جزیره کیش بازار فروش کالاهای خارجی داغ است و یکی از انگیزه‌های گردشگران برای سفر به این جزیره خرید از مراکز تجاری است، ما با هدف رقابت با کالاهای خارجی و شناساندن طرح‌های تحت نظارت بنیاد ملی مد و لباس این نمایشگاه را در جزیره برگزار کردیم که با استقبال خوب گردشگران و کیشوندان روبه رو شد.

قبادی در پایان تصریح کرد: همچنین شناخت مردم از فعالیت‌های بنیاد ملی مد و لباس بالا رفت و شناسه شیما و طرح مالکیت معنوی اثر در انظار عمومی توجیه شد. ما در این نمایشگاه موفق شدیم الگوهای ایرانی اسلامی را فراتر از تهران به مردم نشان دهیم و به اهدافمان گامی نزدیک‌تر شدیم.

انتهای پیام/31