به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ حجت الله ایوبی به عنوان معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم و دومین رییس سازمان سینمایی کشور توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. ایوبی برای مدیریت سینمای ایران نیازمند مردانی است که او را در این امر همراهی کنند، با گذشت چند روز از برگزاری مراسم تکریم شمقدری و معارفه ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی بحث هایی پیرامون انتخاب معاونین ایوبی برای همراهی او در مهمترین نهاد های سازمان سینمایی شکل گرفته است.

بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان، موسسه رسانه های تصویری، مدیر بخش شبکه نمایش خانگی و سخنگوی سازمان مهمرین نهادهای زیر مجموعه سازمان سینمایی هستند و باید منتظر بود و دید که رییس سازمان سینمایی چه حکمی را به چه کسی خواهد داد؟

حبیب ایل بیگی؛ مدیری کاربلد توانادر حوزه سینما

حبیب ایل بیگی از جمله چهره های مدیریتی است که سالها به عنوان مدیر روابط عمومی در جشنواره فیلم فجر فعالیت کرد و تواتست کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

وی فعالیتش را سال 1372 در اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد آغاز کرد. از دیگر مسئولیت های او می توان به مدیر روابط عمومی سیما فیلم، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، معاون اداره کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سینمای جوان (چهار دوره)، مسئول سینمای مطبوعات جشنواره فیلم فجر (سه دوره)، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم کودک و نوجوان دوره بیستم و مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد.

صحبت هایی مبنی بر حضور حبیب ایل بیگی برای تصدی ریاست انجمن سینمای جوان مطرح شده است که باید منتظر بود تا رییس سازمان سینمایی؛حجت الله ایوبی حکم او را برای این پست امضا کند.

جعفر صانعی مقدم گزینه احتمالی برای ریاست فارابی

جعفر صانعی مقدم از فعالان در حوزه سینما است که تهیه کنندگی چند فیلم مستند را در کارنامه هنری خود دارد و گزینه احتمالی ایوبی برای تصدی ریاست بنیاد سینمایی فارابی است.

جعفر صانعی مقدم متولد 1337 تهران، فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی است. از فعالیت های وی میتوان به مدیریت تولید و پخش تولید زاهدان، تهیه کننده واحد جنگ در شبکه اول سیما، معاون امور شهرستان ها در انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه همدان، معاونت پشتیبانی سیمافیلم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر جشنوره های بین المللی سینمای جوان، داور جشنواره روستا و داور جشنواره بین المللی فیلمسازان آماتور جهان (یونیکا) هلند 1379 اشاره کرد.

چه کسی به موسسه رسانه های تصویری می‌رود؟

موسسه رسانه های تصویری یکی از نهادهای مهم و زیر مجموعه سازمان سینمایی است که در بحث تولید و حمایت از فیلم های سینمایی نقش مهمی را ایفا می کند. سابق بر این محمدرضا عباسیان مدیریت این موسسه را برعهده داشت. صحبت هایی مبنی بر حضور محمد حیدری مدیر سابق مجموعه تئاتر شهر در موسسه رسانه های تصویری به میان آمده است و جدی ترین گزینه ایوبی برای تصدی این پست است.

حیدری از مدیران و همراهان حجت اله ایوبی در موسسه فرهنگی اکو بوده است که در اسفندماه سال 90 دبیری جشنواره تئاتر اکو طی حکمی به او داده شده است.

با توجه به سابقه مدیریتی حیدری در حوزه تئاتر انتخاب او برای ریاست موسسه رسانه های تصویری از نکات قابل توجه است.

نامهای مختلف دیگری برای تصدی پست های مختلف در سازمان سینمایی مطرح شده است که شنیده ها حاکی از این است که این افراد نزدیکترین گزینه‌ها برای ریاست در پست های مختلف سازمان سینمایی هستند. انتهای پیام 401/33