به گزارش هنرآنلاین، بهرام عبدالحسینی طی نشستی با خبرنگاران بیان کرد: از تعداد آثاری که برای داوری انتخاب شده 12 اثر مستند کوتاه،6مستند بلندو23فیلم داستانی است.

وی بیشترین تعداد آثار ارسالی را از هنرمندان تهران و یزد اعلام کرد و گفت:از تعداد205 اثر ارسالی تهران با 63 اثر و یزد با 48 اثر بالاترین تعداد را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

دبیر جشنواره ملی فیلم رضوی افزود:از 48 اثر هنرمندان یزدی 14اثر برای داوری انتخاب شده است.

عبدالحسینی در ادامه با اشاره به اینکه 17شهریور آثار منتخب داوری خواهد شد،گفت:تمامی آثار منتخب در سینما تک یزد اکران و در معرض دید علاقه‌مندان قرارمی گیرد.

وی ادامه داد:هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که از 18 لغایت 21 شهریور ماه سال جاری در یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار خواهد شد.

دبیرجشنواره ملی فیلم رضوی با معرفی آقایان سعید فاتحی، علی میرزایی، یعقوب برزگر، مجتبی محمدی و عبدا...قندهاری به عنوان ناظران جشنواره فیلم رضوی از سوی معاون سینمایی وزیر ارشاد، افزود: در بخش داستانی این جشنواره آقایان مجتبی راعی، علی اکبرقاضی نظام و بیژن میرباقری به بررسی و داوری آثار خواهند پرداخت.

وی اظهارکرد: مرتضی رزاق کریمی،مهرداداسکویی و زوان قوکاسیان نیزداوری بخش مستند را برعهده خواهند داشت.

عبدالحسینی با اشاره به به برنامه های جنبی جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی افزود: نمایش فیلم‌های منتخب، برگزاری نشت‌ها تخصصی فیلم سازی و برگزاری جلسات نقد و بررسی و ... از برنامه های جنبی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد است.

انتهای پیام/38