به گزارش هنرآنلاین، ایرج ندیمی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر یک دستاورد است، بیان کرد: در روزگاری که مشکلات زیادی از طریق ماهواره‌ها القا می‌شود هنر به ویژه تئاتر می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

وی، برگزاری جشنواره‌ها را محل تبادل اندیشه‌ها دانست و گفت: با چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم اوقات فراغت را پر کنیم، شاد شویم و دیگران را شاد کنیم و از حقوق شهروندی به زبان هنر صحبت بگوییم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: توسعه هنر به معنای عام و تئاتر خیابانی به معنای خاص می‌تواند بر ضوابط و فرهنگ مردم جامعه تأثیر بگذارد.

وی، هنر را به رشته تسبیحی تشبیه کرد که می‌تواند مردم را به یکدیگر نزدیک کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نیز در مراسم مذکور بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر در یک شهرستان همت والایی می‌طلبد و اگر دستان پر مهر و بصیرت هوشمندانه مدیران شهری و علاقه‌زندان به هنر، فرهنگ و هنرمندان گرانمایه نبود این بار گران به منزل مقصود نمی‌رسید.

جواد نجار تمیزکار، انتخاب لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری، طبیعی و تاریخی ایران را مبین تاریخ و فرهنگ غنی این شهر عنوان کرد.

وی افزود: مردم لاهیجان همواره به لحاظ دانش و فرهنگ و هنر زبانزد بوده و توانسته‌اند با کمترین امکانات و مراکز علمی و فرهنگی افتخارات بزرگی را کسب کنند.

این مسئول با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به کنگره عبدالرزاق لاهیجانی درباره این شهر فرمودند که لاهیجان به قدری شخصیت‌های علمی و فرهنگی دارد که اگر 30 سال برای آن کنگره برگزار شود به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان و مدیران این شهرستان جشنواره تئاتر شهروند را انتخاب کردند تا با زبان هنر که شایسته‌‌ترین ابزار فرهنگی است با مردمان خود سخن گویند و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف شهروندی را با این زبان تجربه کنند.

نجارتمیزکار با اشاره به اینکه جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته در سطح گسترده‌تری برگزار شد، خاطرنشان کرد: حضور مهمانان از 15 استان کشور و گروه نمایشی از سلیمانیه کشور عراق و جمع شدن اهالی تئاتر در کنار شهروندان لاهیجانی حال و هوای خاصی به شهر لاهیجان داده بود.

وی اضافه کرد: از 155 اثر نمایشی رسیده از 15 استان کشور تعداد 23 اثر به جشنواره راه یافت و در طول برگزاری جشنواره با وجود برنامه‌ریزی تدوین شده که باید روزانه 35 اجرای نمایش در 13 نقطه شهر برگزار می‌شد با عنایت ویژه هنرمندان روزانه 45 تا 50 نمایش در 14 نقطه شهر اجرا شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان که ایده برگزاری این جشنواره از فکر توانمند آنها بود و نیز دیگر دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد.

شهردار لاهیجان نیز در مراسم مذکور با قدردانی از گروه‌های شرکت کننده در چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند اظهار کرد: انتخاب لاهیجان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر شهروند مرهون حمایت اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان است.

رضا کحالی، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده جشنواره چای و برنج نیز در شهر لاهیجان برگزار شود.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان در سالن آمفی‌تئاتر حزین لاهیجی دانشگاه آزاد برگزار شد.

نفرات برتر حوزه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی، طرح و ایده، موسیقی نمایش، طراحی صحنه، طراحی لباس و بروشور در جشنواره مذکور مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/