امید نیاز در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، این نمایش را یک اثر گروتسک دانست و بیان کرد: این گونه نمایشی به صورت محدود در کشور اجرا می شود. " مردگان مشغول به کارند " با توجه به ساختار و ویژگی های به کار رفته در آن، یک گروتسک کامل است. در نمایش های گروتسک؛ لحظاتی از تراژدی و کمدی وجود دارد؛ بنابراین تکلیف تماشاگر با خودش مشخص نیست؛ و نمی داند چه واکنشی باید نشان بدهد.

وی ادامه داد: این نمایش روایت گر داستان پس از مرگ شخصی به نام "یحیی" است که در زمان حیات خود، باعث آزار افراد بسیاری شده است؛ او پس از مرگ با افرادی همسایه می شود که باعث آسیب رسیدن به آنها شده بود و...

کارگردان نمایش " بررسی کوچه بیست و چهارم "، با بیا ن اینکه، سالار عقیلی آهنگ پریدخت خود را به این اثر تقدیم کرده است بیان کرد: موسیقی این اثر یکی از ویژگی های خاص آن است؛ که هومن امامی با هنرمندی بسیار آن را خلق کرده است. ما شاهدیم در هنرهای نمایشی، بیشتر از موسیقی سمپل و سیتی سایز استفاده می شود. موسیقی در این نمایش اورژینال است. لازم به ذکر است قسمتی از آن ،موسیقی افغانی است؛ که پس از تحقیق بیست روزه ساخته شد.

نیاز تصریح کرد: طراحی صحنه دو طبقه است. گویا برشی میان روی زمین و زیر زمین ایجاد شده است. طبقه پائین زیرزمین و دنیای مردگان است؛ و طبقه بالا محلی برای نقش آفرینی دنیای زندگان است. مردگان در این سرزمین کار می کنند؛ و این مسئله به نوعی اشاره به اختلاف طبقاتی جامعه دارد که در آن افراد پائین جامعه کار می کنند و طبقه مرفه بهره می برند.

وی از دیگر ویژگی های این اثر را طراحی پوستر دانست و افزود: حروف پوستر با استفاده از کفن شکل گرفته است. این حروف طراحی و عکاسی شده اند ما تلاش کردیم طراحی پوستر خاص باشد.

وی در پایان گفت: این نمایش کاملا با هزینه شخصی تولید شده است. تنها اداره ارشاد سالن نمایشی را به مدت دوازده روز جهت اجرای عمومی در اختیار گروه نمایشی قرار داده است.

لازم به یاد آوری است؛ نمایش "مردگان مشغول کارند"، کار جدید گروه "نان و عروسک شرق"، به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز، در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به صحنه رفته است.

عوامل و بازیگران این نمایش عبارت اند از: طراح، نویسنده و کارگردان: امید نیاز، گروه کارگردانی: ابراهیم رحمانی، نواب ثریا و آتنا جعفری، مدیر تولید و اجرا: علیرضا ورشاوی، بازیگران: بیژن گنجعلی، سعید یاردوستی، ابراهیم رحمانی، رضا کریمی، اسماعیل سلمانی، مهران مختاری، آذردخت عزیزی و با حضور علیرضا اکبری، امین نیاز، زهرا براتی، وحید افشاری، افشار بهامین، دانیال والایی، سالار جهانگیری، حسین عباسی، مسعود فرزادیان، سحر هدایتی و با معرفی طاهره ورپشتی، موسیقی: هومن همامی، با صدای: سالار عقیلی، مدیر صحنه: امین نیاز، دستیاران صحنه: بهنام رهبری، عکاس: خسرو خالقی و طراح پوستر و بروشور: امیر خورد آزاد.

این نمایش بزرگسال به جز روزهای 10 و 11 تا 18 دوشنبه، شهریورماه، هر شب ساعت 19:30 اجرا می شود. گفتنی است، مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان در پل آذر، ابتدای خیابان توحید واقع شده است و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به صورت اینترنتی به سایت www.ordibehesht-art.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/