به گزارش گروه عکس هنرآنلاین، اپرای کمدی "جان اسکیکی" اثر جاکومو پوچینی، سیزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، کنسرت شهرام ناظری، آیین رونمایی دفترهای مشق شکرستان، تمرین ارکستر مجلسی تهران در سالن رودکی برج میلاد و نمایش "طعم آلوی جنگلی" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی بخشی از برنامه‌هایی است که عکاسان هنرآنلاین تلاش کرده‌اند، هفته گذشته تصاویری دیدنی و قابل اعتنا از آنها بگیرند.

اپرای کمدی "جان اسکیکی" اثر جاکومو پوچینی توسط آنسامبل اپرای تهران به سرپرستی هادی قضات سی و یکم مردادماه در تالار وحدت روی صحنه رفت. این اپرا یک بار در اسفند سال 91 اجرا شده است به شکلی است که خواننده‌ها با دو پیانو همراهی می‌شوند. ستاره شفیعی و نگین بغدادی پیانیست‌های اپرا هستند و اجرا به صورت آنسامبل است که تمام خوانندگان سولیست هستند. در خلاصه داستان اپرای "جان اسکیکی" آمده است: داستان پیرمردی به نام بوزو دوناتی از یک خانواده اشرافی است که می‌میرد. میراث خوارها در دل از این مرگ شاد مانند، اما در شهرهای اطراف شایع شده که دوناتی پیش از مرگ همه اموال خود را به خیریه بخشیده است. جستجو برای یافتن وصیت‌نامه توسط اقوام آغاز می‌شود...

سیزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، شنبه دوم شهریور ماه با حضور هنرمندان، منتقدان و مدیران تئاتری کشور و با معرفی بهترین‌های تئاتر 1391 در تالار قشقایی مجموعه فرهنگی هنری تئاترشهر برگزار شد. دانیال حکیمی یکی از برگزیدگان سیزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران بوده است.

کنسرت شهرام ناظری، یکشنبه سوم شهریور ماه در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا شد.

آیین رونمایی دفترهای مشق شکرستان دوشنبه چهارم شهریور ماه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری، مرتضی احمدی راوی انیمیشن شکرستان، سید مسعود صفوی تهیه‌کننده شکرستان، بابک نظری کارگردان شکرستان و مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

اعضای ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس در سالن رودکی برج میلاد، پروژه پردیس به آهنگسازی حمید متبسم را تمرین کردند. سالار عقیلی خوانندگی این پروژه را برعهده دارد.

سالار عقیلی خواننده پروژه پردیس ارکستر مجلسی تهران در روز تمرین اعضا، به همراه پسرش، ماهور عقیلی، عکس یادگاری انداخت.

نمایش "طعم آلوی جنگلی" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی با بازی رویا نونهالی، مریم بوبانی، ماه گل‌مهر، شیوا ابراهیمی، بهروز هداوند، محمدرضا مالکی، افشین سلیمان‌پور در سالن سایه روی صحنه رفت.

انتهای پیام/ بهاره اسدی