به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، این روزها نمایش "گرگ ساختار شکن" به کارگردانی شاهین کربلایی طاهر در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه است، این نمایش کمدی موزیکال تلفیقی شیوه‌های نمایش ایرانی و نمایش غربی است.

شاهین کربلایی طاهر در گفتگو با هنرآنلاین در رابطه با اجرای این اثر نمایشی بیان کرد: در نمایش "مضحکه گرگ ساختار شکن" از میزانسن‌های تئاتر غربی و شیوه نمایش ایرانی استفاده کردیم زیرا شیوه‌های نمایش ایرانی چون تخت حوضی در خارج از کشور به عنوان بازی نمایش هستند شاید استفاده از این شیوه باعث شود بتوانیم این شیوه ها را به عنوان تئاتر در سایر کشورها عرضه کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما رسیدن به به تئاتر ایرانی بود که در تئاتر معاصر دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و بهترین راه از نظرم تلفیق شیوه های نمایش ایرانی و غربی برای ارتباط با هر نوع مخاطب بود که راهی برای جهانی کردن نمایش و تئاتر ایرانی است.

کربلایی طاهر گفت: نمایشنامه یک متن کاملا ایرانی است و از متل‌ها، قصه‌های ایرانی و المان‌های آن همچون دیو، پهلوان، پری و طلسم استفاده شده که بیانی شعر گونه دارد در واقع با این اثر سعی کردیم قدمی در جهت نوشتن نمایشنامه ایرانی برداریم.

این کارگردان تئاترعنوان کرد: در اجرای این اثر از بازیگرانی که با شیوه‌های نمایش ایرانی آشنا هستند استفاده کردم و حتی برخی بازیگران برای خواندن آواز در نمایش چندین ماه تمرین داشتند.

این اثر داستان گرگی را روایت می‌کند که به دنبال هویت اصلی خود است و در این راه کارهای مختلف را انجام می‌دهد و با اشخاص و موقعیت های طنز گونه مواجه می‌شود.

نمایشنامه "مضحکه گرگ ساختارشکن" توسط فرهاد نقدعلی و شاهین کربلایی طاهر نوشته شده و جواد پورزند، علی عامل هاشمی، حمید رحیمی، ابراهیم عزیزی و ارسطو خوش رزم بازیگران این اثر نمایشی هستند.

انتهای پیام/54/53