به گزارش هنرآنلاین، اکبر آرمند معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان در آیین اختتامیه این جشنواره، بارزترین ویژگی هنر تئاتر را پرورش استعدادها، فضایل انسانی و نشر ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی برخاسته از فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی عنوان کرد و افزود: پیشینهٔ غنی فرهنگی، تاریخی و ادبی ایران اسلامی می‌تواند دستمایه هنرمندان برای خلق آثاری ماندگار و جاویدان باشد.

محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز در این آیین گزارشی از روند اجرای این جشنواره ارائه کرد و گفت: پس از توزیع فراخوان 32 متن نمایشی از هنرمندان تئاتر شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی هیات داوران شش گروه نمایشی جهت رقابت معرفی شدند.

وی افزود: نمایش‌های "جدا مانده" به نویسندگی "مهدی صالحیار" و کارگردانی "فرناز منتظرظهور"، نمایش "من من" به نویسندگی "احمد مسرت" و کارگردانی "رامین حاجی اکبری" از شبستر، نمایش "اتاق" به نویسندگی "علیرضا آقازاده" و کارگردانی "رضا کوه‌کمری"، نمایش "آقای قاضی صدایم را می‌شنوید" به نویسندگی "شاه کرم" و کارگردانی "حامد ترابی نهاد"، نمایش "باد که می‌نویسد" به نویسندگی "آرش عباسی" و کارگردانی "مصطفی آذری" و در بخش خیابانی نمایش "تابوتی برای یک نویسنده" به نویسندگی و کارگردانی "میرحمید رضایی"، نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقهٔ این جشنواره بودند.

شناور گفت: جشنوارهٔ یاد شده با هدف بسط هنر زنده و پویای نمایش و همچنین شناسایی استعدادها و پتانسیل هنری علاقمندان این رشتهٔ هنری برگزار شده و متون برگرفته از متون ملی، مذهبی، حماسه دفاع مقدس و حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و نیز توجه به مضامین فرهنگی، شهروندی اجتماعی و انسانی از اولویت‌های موضوعی این جشنواره بود.

در ادامه این آیین بیانیه هیئت داوران جشنواره قرائت شد که در آن به لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در شهرستان، توجه بیشتر کارگردانان در انتخاب متون نمایشی، عدم غفلت از کار بر روی بروشور آثار نمایشی و نیز اهتمام به کار وتلاش بیشتر برای کیفیت افزایی کارهای نمایشی تاکید شد و نفرات برتر به ترتیب ذیل معرفی شدند:

در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراح صحنه نمایش «باد که می‌نویسد » به نام مصطفی آذری تقدیر شد.

در بخش متن نمایشی برگزیده با اهداء دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از نویسنده نمایشنامه « جدا مانده »به نام مهدی صالحیار تقدیر شد.

در بخش بازیگری زن : رتبه سوم به " الهه اکبری" بازیگر نمایش "اتاق "، رتبه دوم به " پریچهر دهقان پور" بازیگر نمایش "جدا مانده" و رتبه اول به "فرناز منتظرظهور" بازیگر نمایش "جدا مانده " اختصاص یافت.

در بخش بازیگری مرد : رتبه سوم به "رضا حاج کوه کمری " بازیگر نمایش "اتاق"، رتبه دوم به "امین حاجی‌اکبری" بازیگر نمایش "من من" و رتبه اول "محمد یوسفی‌زاده" بازیگر نمایش « اتاق » اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی: رتبه سوم به "امین حاجی‌اکبری" کارگردان نمایش "من من" از شبستر ، رتبه دوم به "فرناز منتظرظهور" کارگردان نمایش "جدا مانده" و رتبه اول به " رضا حاج کوه کمری" کارگردان نمایش "اتاق" اختصاص یافت.

این جشنواره در بخش موسیقی، طراحی لباس و طراحی آفیش وبروشور هیچ انتخابی نداشت.

در بخش خیابانی این جشنواره نیز از گروه اجرایی نمایش "تابوتی برای یک زنده " تقدیر به عمل آمد.

در پایان هیئت داوران جشنواره از بین نمایش‌های اجراء شده نمایش‌های "اتاق " و "جدا مانده" را به عنوان کار برتر جشنواره جهت حضور در جشنواره تئاتر استان معرفی کردند.

انتهای پیام/38