شهین رجبی خیاط پیشکسوت در گفت و گو با خبرنگارسرویس مدو لباس خبرگزاری هنرایران درباره طراحی دوخت یا همان خیاطی گفت:در وهله اول باید بگویم که درست است امروزه دانشجوهایی مشغول درس خواندن هستند و برای آموختن حرفه طراحی لباس وارد بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور می شوند تا بتوانند در این راستا تحصیل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد:صادقانه بگویم که واقعیت این است که اغلب از افراد جامعه ما هنوز فرق یک طراح دوخت و یک خیاط تجربی را نمی داند و آنها را خیاط فرض میکنند.

خیاط پیشکسوت همچنین افزود:متاسفانه اغلب از مردم ما با توجه به نداشتن سابقه کاری و تجربه کافی به طراحان دوخت جوان و یا همان دانشجویان این رشته اعتماد نمیکنند،این نظر شخصی من است و مطمئن هستم سایر خیاط های با سابقه کشورمان نیز با من هم عقیده هستند که باید به طراحان جوان احترام بگذاریم و مورد حمایت خودمان قرار بدهیم تا آنها هم فارغ از هر دغدغه و حاشیه ای به طرح هایی نو و خلاق که در ذهنشان پرورش داده اند بپردازند.

رجبی طراح دوخت در پایان با اشاره به پارچه های خوب مطرح کرد:پارچه خوب باید لخت باشد و لطافت خاص پارچه را به خوبی به همگان منقل کند و البته بزرگ ترین ویژگی پارچه خوب این است که زود چروک نشود و پُرز ندهد و زیر دست خیاط راحت دوخته شود و خوش دوخت هم باشد.

انتهای پیام/62