به گزارش هنرآنلاین، همزمان با ایام تابستان شخصیت و آثار احمدرضا احمدی، نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان، برای کودکان و نوجوانان اندیمشکی معرفی می‌شود.

در این برنامه مربیان کانون، کودکان و نوجوانان را با آثاری از این نویسنده همچون "من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید"، "هفت کمان هفت رنگ"، "هفت روز هفته دارم"، "خواب یک سیب، سیب یک خواب"، "اسب و سیب و بهار"، "در باغچه عروس و داماد روییده بود"، "رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد" و "روزی که مه بی‌پایان بود"، "نشانی" و "سه گلدان" آشنا می‌کنند.

احمدرضا احمدی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. از جوانی در حوزه شعر نو با انتشار آثار پیشرو حضور جدی و مؤثری داشت که در ادامه با انتشار مجموعه‌های شعر سپید به عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های شعر دهه 40 درخشید.

احمدی از سال 1349 وارد کانون شد و مدتی نیز مسؤول واحد موسیقی این سازمان بود. این نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان تا سال 1373 در کانون به عنوان نویسنده و ویراستار حضور داشت و در این سال بازنشسته شد.

در سال ۱۳۸۵ احمدی به عنوان شاعر برگزیده پنجمین دوره‌ اهدای جایزه‌ شعر بیژن جلالی انتخاب شد. در سال 1387 نیز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت این نویسنده‌ برجسته‌ کشور تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد. احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه‌ هانس کریستین اندرسن شد.

انتهای پیام/