به گزارش هنرآنلاین؛ در حالی که تنها سه روز دیگر تا پایان نمایشگاه و حراج عکس های کوچک باقی مانده است، فروش آثار این نمایشگاه به گونه ای پیش رفته که گاه همه تیراژ یک عکس از یک هنرمند به فروش رفته و آریا اقبال،مدیر گالری ابراز امیدواری می کند که تا روز پایانی این نمایشگاه از اکثر هنرمندان اثری به فروش برود.

در این نمایشگاه که از هر اثر سه تیراژ ارائه شده است و قیمت آثار بین 100 تا 250 هزار تومان قیمت گذاری شده است تا امروز از هنرمندانی چون پرهام تقی اف و شادی قدیریان سه تیراز عکس هایشان و از آرمان استپانیان، غزاله هدایت ، حامد فرهنگی و گلاویژ مقدم دو تیراژ از عکس هایشان به فروش رفته است.

اما در بخش حراج که تا روز آخر نمایشگاه تمدید شده است، همچنان عکس های آرمان استپانیان پیشتاز است و یکی با 12 پیشنهاد و دیگری با هشت پیشنهاد به قیمت های 800 و 600 هزار تومان رسیده است.در این بخش قیمت پایه آثار 200 هزار تومان اعلام شده بود.

آرمان استپاینیان درباره آثاری که در این نمایشگاه و در بخش حراج ارائه داده گفت: این عکس ها پیش از این در فرانسه و موزه هنرهای معاصر هم در همین ابعاد به نمایش درآمد و در اصل هم بزرگ تر از این نیست.

او درباره اهمیت نمایشگاه عکس های کوچک نیز گفت: به نظرم این حرکت بسیار عالی است .مردم هم تا اینجا که در نمایشگاه شاهد بودم از آثار استقبال کردند .من خودم هم برای دیوار موزه ها عکس می گیرم ،هم گالری ها و هم به نیت اینکه اثرم روی دیوار خانه ها برود. هر کدام از اینها هم دنیای خودش را دارد. اما می توانم بگویم این نمایشگاه یک چیزی را به ما یاداوری می کند. اینکه خانه های امروزی عموما دیوارهای عجیب بزرگی ندارد که بتوان اینهمه عکس در ابعاد بزرگ را به روی آن برد و این نمایشگاه فرصتی است که آثار بیشتری روی دیوار خانه ها برود.

استپانیان درباره اقتصاد هنر عکاسی نیز متذکر شد: واقعیت این است که هنر قرن 21 را باید به حق عرصه جلوه گری هنر عکاسی دانست. شما به هر طرف نگاه کنید نشانه ای از عکس می بینید. عکاسی قدمتش به 200 سال هم نمی رسد ولی با سرعتی باور نکردنی جلو می رود و رشد کرده و تحول یافته و جایگاه خودش را هم پیدا کرده است. چرا که عکس این قابلیت را دارد که تفکر را به سرعت منتقل کند.

تا روز 28 مرداد آثار بیژن بنی احمدی با دو پیشنهاد،فرشاد فدائیان با دو پیشنهاد، شادی قدیریان با سه پیشنهاد، غزاله هدایت با دو پیشنهاد، میترا محاسنی با سه پیشنهاد، شهریار توکلی با چهار پیشنهاد و فرزین شادمهر با دو پیشنهاد رو به رو شده اند.

هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن ارزش هنری عکس‌هایی که با ابعاد کوچک چاپ شده‌اند است. نمایشگاه عکس های کوچک تا ۲ شهریورماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه شهید بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

320